Vad är ASP motsvarigheten till <!--#Include File="page.asp" -->
Det borde finnas en har jag hört, men jag har glömt bort den.
Och olikt denna funktion, kan man göra så att man kan använda querystrings för att bestämma vilken sida som läggs till?
9 svar · 430 visningar · startad av His Divine Shadow
Vad är ASP motsvarigheten till <!--#Include File="page.asp" -->
Det borde finnas en har jag hört, men jag har glömt bort den.
Och olikt denna funktion, kan man göra så att man kan använda querystrings för att bestämma vilken sida som läggs till?
Det finns ingen motsvarighet som inkluderar filer på samma sätt. Det närmaste du kan komma är Server.Execute, men där exekveras endast sidan.
Du kan med if-satser / liknande bestämma vilken sida som skall exekveras med Server.Execute, men du kan inte ange querystrings i adressen till den sida som skall exekveras.
Mvh
Man kan, dock, om man är sugen, skriva en funktion som öppnar filer med FSO, läser in innehållet i en variabel och exekverar denna med Execute eller ExecuteGlobal. Det ställer dock krav på hur filinnehållet ser ut, och är inte helt optimalt prestandamässigt.
Mvh
Mja, iaf. försökte med denna kod:
<%Server.Execute "hottub/default.asp"%>
Och hörde också att detta gick:
<%Server.Transfer "hottub/default.asp"%>
Får "Object doesn't support this property or method: 'Server.Transfer/Execute' "
Då kör inte servern ASP 3.0.
Jag antar man kan uppgradera?
Ja, genom att installera Windows 2000 eller Windows XP Pro. Man kan inte uppgradera en befintlig IIS eller PWS, utan man måste köra IIS 5.0 minst.
Mvh
Ack :(
Annars borde man kunna hacka ihop en egen include-funktion m.h.a. eval-funktionen... borde inte ens vara särskilt svårt, om än kanske lite tråkigt :)
Sant, men det borde vara lika bra / dåligt som mitt förslag ovan med Execute/ExecuteGlobal?