GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg hejsan,
Kan någon se ngt fel i detta?
sql = "SELECT TOP 200 * FROM tabellen WHERE webOrderNo = '" & sSONbr & "' ORDER BY " & sSortBy & " DESC "
jag får följande felmeddelande:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Incorrect syntax near the keyword 'DESC'.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Innehåller sSortBy något då?
Man skall alltid skriva ut den färdiga SQL-frågan då man inte förstår vad som krånglar.
GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg grejen är att jag får ett felmeddelande (HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP error Internet Information Services The Page cannot be displayed) och inte kan skriva ut sql frågan
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Hur ser kodblocket ut då? Har du kontrollerat att variabeln sSortBy har ett värde? Var skapas variabeln?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
Gimbo skrev:
grejen är att jag får ett felmeddelande (HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP error Internet Information Services The Page cannot be displayed) och inte kan skriva ut sql frågan
Du får i så fall kommentera bort den koden som skapar felet, eller ställa in IIS så den inte ger dig den felsidan när det blir ett asp-fel.
GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg <%
sSortBy = "webOrderNo"
sSortBy = Request.QueryString("sortBy")
%>
sedan så har jag en länk på sidan som ser ut som så: lanken.asp?sortby=weborderno
så sortby har ett värde
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Jag vill i alla fall se en utskrift av den färdiga SQL-frågan, så kommentera bort den kod som genererar felet, alt. lägg till Response.End direkt efter utskriften.
mvh
GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg utskriften:
SELECT TOP 200 * FROM tabellen WHERE ORDER BY weborderno DESC
jag tog bort detta från sql satsen jag postade i första inlägget:
WHERE webOrderNo = '" & sSONbr & "'
så min sql sats ser ut enligt följande:
ql = "SELECT TOP 200 * FROM tabellen WHERE ORDER BY " & sSortBy & " DESC "
och utskriften som jag visa.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Du har ju en WHERE i SQL-frågan som inte har något efter sig. Bort! Var kom den ifrån? Jag kan inte se det i tidigare inlägg?
GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg hehe den klämdes in när jag kopiera o klistra o därefter sudda, men fick det att fungera nu! problemet va min paging!
jag glömde att skicka med &sortby=weborderno i min paging länk, men nu så fungerar det fin fint, TACK anders
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
Gimbo skrev:
jag glömde att skicka med &sortby=weborderno i min paging länk,
Aha! Variabeln hade alltså inget värde? ;)
Varsågod och lycka till i fortsättningen. :)
Mvh