webForumDet fria alternativet

Överaktiva Sessioner

ASP

11 svar · 278 visningar · startad av Coccozz

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg
Frågan#1

Hej igen! :birp
Var här för några veckor sedan och fick lite hjälp med mina sessioner, och sedan slutade alla sidor med sessioner på att fungerar och fick då tipset att jag skulle be han som har servern starta om något program på servern, och sedan dess har jag upplevt att mina sidor med sessioner på "försvinner" snabbare.
För om jag t.ex. loggar in på admin sidan och är aktiv och så vidare så kommer jag efter en kort stund att behöva logga in igen, trots att jag redan är inloggad, och det kommer med oregelbundna mellanrum, men ibland verkar det fungera hur bra som helst...
Aja, hoppas denna lilla text gjorde er lite klokare...
Tack på förhand // Coccozz

Medlem sedan jan. 20032 285 inlägg

Testa med att lägga in Session.Timeout = 20 på sidan.

Ok...ska pröva d men servern är nere just nu...Men om du vill och har tid kanske du kan förklara vad det innebär så blir jag glad och lär mej nåt nytt, har nte gjort det innan idag och vill inte bryta det där ordspråket eller vad det är;
Man lär sej något nytt varje dag... Eller hur det var. Är inte så duktig på sånt ;)
/r förresten kom på d att d e nog helt rätt för jag tror att det står 1 som det värdet på vissa av mina sidor... Men inte alla kommer jag på nu... Måste genast pröva ;)

Session.Timeout avgör hur lång tid man får vara inaktiv innan en session tas bort automatiskt. :)

Är det i minuter då? Och kan man bara lägga det var man vill på sidan eller måste det ligga på nån särskilt ställe? *nyfiken

Ja, minuter.

Helst ska du nog lägga det överst på sidan, under Response.Buffer om du har det. :)

Ok...jo det har jag..True står det där...Ska d va d... Kanske är tjatig, ber om ursäkt för det, men den som inget frågar får inget veta ;)

Då får det väl se ut såhär.

Response.Buffer = True
Session.Timeout = 20

Ok...Tackar dig så hemskt mykke, för de snabba svaren och det trevliga tilmötesgåendet...och dessutom för att du har en rolig signatur :birp

Medlem sedan nov. 20017 144 inlägg

Response.Buffer = True är default i Asp3 och behövs väl inte skrivas ut?

Vet inte så mycke om ASP...är nog en sånadäringa ;) n00bie
Ha d// Måste sticka... Tack igen :birp

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jesper T skrev:

Response.Buffer = True är default i Asp3 och behövs väl inte skrivas ut?

Ja, så länge inga andra inställningar gjorts i IIS:en är det helt korrekt.

Mvh,

617 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
472 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
138 ms — ändringar (db)