Jag fundera på att göra nått som loggar besökarna, vilken version av broswer och vilken browers med mera men jag tänkte fråga om lite råd innan jag börja
Är det bästa sättet att skapa en row för varje ny browser och logga antalet i en ny kolumn och skapa en ny row för varje ny browser eller ni som kanske har byggt en, vad rekomenderar ni?
Jaha, jag förväntar mig kanske inte så många besökare så jag behöver tömma den varja dag ;)
men jag får väl köra så.. vet nån hur man läser in vilket OS man kör?
Jag har ett statistikscript som loggar Datum, IP, Referenssida, Browser och OS i en tabell i Access.
Den klagade efter ca 32000 poster. :l
Det ska gå att ha fler rader än så. Det är inte radantalet som begränsar utan tabellstorleken. Jag har sett en access db på 200 MB, vet ej hur många rader den största tabellen innehöll, men det var inte få. Inte så lämpligt med access i det fallet dock...
Jag har ett statistikscript som loggar Datum, IP, Referenssida, Browser och OS i en tabell i Access.
Den klagade efter ca 32000 poster. :l
Det ska gå att ha fler rader än så. Det är inte radantalet som begränsar utan tabellstorleken. Jag har sett en access db på 200 MB, vet ej hur många rader den största tabellen innehöll, men det var inte få. Inte så lämpligt med access i det fallet dock...
Jo, man kan nog optimera lite mer än vad jag har gjort också...
Visst är det skillnad på olika versioner av Access också. Jag antar att nyare versioner klarar mer, eller har jag fel?