Det är ett rätt omfattande script som du efterfrågar så jag tvivlar på att nån orkar skriva ihop det. Ta och läs Vide's ASP-skola istället och lär dig att göra det själv.
------------------
¤ WIBERG ¤
10 svar · 164 visningar · startad av crisse6
okej, kort förklaring hur jag vill ha det (jag ska göra det möjligt för besökare att skicka in ringsignaler):
besökare skriver in följande i fält;
deras namn
låtens namn
tonerna
det visas senare vad man skrev in (det man skrev in läggs i en databas, det ska också bli en automatisk inskrivning av en länk till den melodi man angav, ex http://localhost/groda/hitta.asp?id=32 för en låt och typ nästa som skriver in blir det en länk i databasen http://localhost/groda/hitta.asp?id=33 osv...)
sedan ska man enkelt genom att klicka på en länk inom sin sida som kanske kallas "insckickade.asp" där alla inskickade melodier är samlade som länkar då... med eget id (det som skrevs till just den låten i databasen) och vipps, låtnamnet samt tonerna kommer fram i ens webbläsare! hoppas ni förstår min fina förklaring :e
Det är ett rätt omfattande script som du efterfrågar så jag tvivlar på att nån orkar skriva ihop det. Ta och läs Vide's ASP-skola istället och lär dig att göra det själv.
------------------
¤ WIBERG ¤
jag nöjer mig inte... :e
kan någon inte sätta ihop ett enkelt sådant script...`??? behöver inte ha med det med lägga till id till länken!
Om du inte vill lära dig asp, vad gör du då här. Lär dig asp, prova själv, fråga här..=) funkar alltid..
annars kan du ju hyra in en utvecklare..
------------------
1 Man, 1 Million dead, The odds are just about even - Ash
Crisse6 >> Ge dig nu för fan x(
------------------
"I have to return some video tapes" - Patrick Bateman, American Psycho
stör du dig på något sätt, Rossifumi?
crisse6, detta är ett forum för att hjälpa folk som har problem med sin kod, eller som sugen på att lära sig nya saker. Vill du anställa någon att göra jobb åt dig så kan du skapa ett inlägg i "Förmedling av jobb & tjänster"
Mvh, Vide - Moderator, wF
[Redigerat av Vide den 03 feb 2001]
okej, jag ber om ursäkt :r
men jag fick ett "ryck" att för att vid den tiden jag skrev inlägget hade ett annat script kracshat...fråga mig inte hur, det var enligt andra med ram-minnet att göra.... ska nu försöka själv, drar din kurs Vide, förresten räcker den för att göra ett sådant script?
Mvh Cristoffer
Nästan, det du behöver lära dig extra är att använda en uploadkomponent... men det är inte svårt, så när du kommer dit så sitter vi här och väntar på att hungriga kasta oss över din kod... :)
------------------
Nu har du sjungit på sista refrängen
Jourhavande Vide
Fel av mig... §e
------------------
"I have to return some video tapes" - Patrick Bateman, American Psycho
[Redigerat av Rossifumi den 03 feb 2001]