webForumDet fria alternativet

Access 97 problem

7 svar · 231 visningar · startad av aleborg

aleborgMedlem sedan jan. 20012 962 inlägg

Flera av mina kunder har börjat få det här felet:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005' 

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x704 Thread 0xcdc DBC 0x1bb224a4 Jet'

I bland funkar det i bland kommer felet. Gemensamt med alla kunder är att dom använder Access97. Jag har inte gjort nått på servern, det enda om jag kan tänka mig är att någon uppdateringspatch från MS har fått servern att tycka illa om Access97.
Någon annan som vet varför det inträffar?

GimboMedlem sedan dec. 20001 630 inlägg

om inte jag minns fel så har jag fått samma felmeddelande, och det va pga av att många besökte sidan på en och samma gång, och mina databaskopplingar var amatörmässiga

Men problemet uppstår endast på access97, inte på nyare versioner!

GeinMedlem sedan sep. 20004 849 inlägg

Gimbo skrev:

om inte jag minns fel så har jag fått samma felmeddelande, och det va pga av att många besökte sidan på en och samma gång, och mina databaskopplingar var amatörmässiga

Jag känner oxå igen detta fel. Har det inte med att göra att databasen fortfarande ligger öppen och att det därför inte går att komma åt den? Stängs den på rätt sätt?

Det vet jag inte, saken är som den att det har börjat bli så här det senaste för ett antal kunder med just Access97, tror inte att det är en tillfällighet, samt att det fungerar bra igen efter att kunden har uppgraderat till Access2002

tomas21Medlem sedan feb. 2003130 inlägg

Har också stött på det problemet. Vad jag kommer ihåg av det var att det är skrivrättigheterna för databasen i servern som inte är korrekta.

Om man ger databasen skriv och läs rättigheter borde det lösa problemet.

DET har dom, felet uppstår som sagt bara ibland.

Engine^Medlem sedan dec. 20002 861 inlägg

Som sagt ovan...General error Unable to open registry key

Genererad på 378 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb