Jag har fått mitt mailformulär att se rätt okay ut nu (via CDONTS), men saknar en viktig sak. I meddelandet som folk skriver i listas allt på en lång rad. Jag skulle vilja att radmatningar acccepterades.
Janspeed,
Det där kommandot kan man ju använda istället för mina html-taggar, men problemet kvarstår därför att jag inte får radbrytningar i det som besökaren skriver in.
Tack för svaret Janspeed :)
Det var precis något sådant jag letade efter. Nu hade det varit ännu bättre om jag kunde använda mig av det ;) Jag undrar hur det ska skrivas in? Måste jag frångå mina html-taggar i koden ovan eller var ska det skrivas in?
Du sätter bara in kommandot vbcrlf på varje ställe där du vill ha en radbrytning i texten.
Jag är inte säker på vad du ska ha html koden till men är det bara ett helt vanligt mail så skulle jag skippa HTML-taggarna och bara skicka formulärets innehåll som ren text. För enligt min erfarenhet så har html i ett mail en tendens att krångla.
Då har du fått ett rent och fint mail. Där alla uppgifter listas rent och snyggt. Om du ändå vill ha med alla html-taggar så borde det ju så som du har redan gjort fungera. Som sagt så har HTML i mail aldrig fungerat så bra för mig. :)
130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.02a0f7de