webForumDet fria alternativet

Sida 1 av 3

23 svar · 184 visningar · startad av Kent

KentMedlem sedan juli 2000355 inlägg

Jag vet att det finns flera koder på internet som visar vilken sida man befinner sig på samt hur många sidor det finns, men hur ser koden ut som sköter det, har försökt med,

PageCount = RecSet.PageCount

sen

Sida <%=sidor%> av <%=pagecount%>

men den visar bara sida 1 av 1,
vad har jag glömt.

VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Det beror ku helt på på hur resten av koden ser ut... men om man utgår ifrån min kod i FAQ:n så skulle du kunna skriva:

Sida <%=sidor%> av <%=maxcount%>

Men din kod ser helt korretkt ut, så jag vet inte vad som kan vara fel, utan att se resten av koden...

------------------
Nu har du sjungit på sista refrängen
Jourhavande Vide

[Redigerat av Vide den 29 jan 2001]

Vide, du menar väl att det är aspsweden.com's kod, är väl där den kommer ifrån, kollade igenom den koden iallafall och den såg ju lite anorlunda ut,
PageCount = Cint(RecSet.PageCount)

men det funkar inte ändå,
ingen annan som kan veta vad felet är.

Nja, den koden har ju inte ASPSweden gjort heller om man skall se det på det viset... Det är en standardiserad metod för att skapa s.k paging.

Åter till ditt problem. Hur många sidor har du när du kör sidan?

------------------
Jourhavande Vide

Jag har 3 sidor.
Vad gäller aspsweden.com's kod,
så kan man ju säga att dom har gjort skalet och du modifierat det lite, eller, förövrigt tycker jag den koden är överdrivet överkodad om man gämnför med andra koder som har samma funktioner men innehåller kanske 10 rader istället för 50.

RiriMedlem sedan dec. 2000182 inlägg

Kan man få länken till exemplet på ASPSweden, jag hittar det inte...

------------------
richardhallgren@usa.net

Den fanns på den gamla sidan, fråga aspsweden.com så får du säkert den koden eller länk till den sidan.

dom har gjort skalet och du modifierat det lite

Nope, det är precis så som jag beskrev i inlägget ovan. D.V.S en standardiserad metod. Tror man att någonting man eller nån annan gjort är helt unikt i ASP-världen så är man fel ute, det mesta finns redan... Men som dum programmerare som man är så vill man ju skriva koden själv, så att man kan lita på den ;)

Mvh, Vide

------------------
Jourhavande Vide

GrummelMedlem sedan juni 2000112 inlägg

Skicka in mer kod.. helst hela kodsnutten. Så kan Vide eller vi andra hjälpa dig.

------------------
*Fingrarna i kors*

Det är en kompis till mig som skrivit koden, och han vill inte att jag för den vidare, så tyvärr kan jag inte lägga ut koden.
Vide, du menar alltså att jag kan tex, ta ditt forum du har på din sida och modifiera det lite och sen lägga ut det på min sida och säga att detta har jag gjort.?,

RossifumiMedlem sedan okt. 20001 558 inlägg

Ifall koden nu är så hemlig, varför inte fråga din sk. kompis :q

------------------
"I have to return some video tapes" - Patrick Bateman, American Psycho

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

räkna inte med att få någon hjälp om du inte tänker visa koden.

då kan du väl plantera aspswedens kod för alltihop då så får vi se vad vide 'stulit'.

------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
if i'm not back in five minutes, just wait longer.</A>

Vide, du menar alltså att jag kan tex, ta ditt forum du har på din sida och modifiera det lite och sen lägga ut det på min sida och säga att detta har jag gjort.?

Tja, för att en applikation skall räknas som unik så skall koden vara så unik att ingen annan skulle göra samma kod. Mitt forum är varken unikt eller komplicerat, så visst, tekniskt sett så skulle du kunna göra precis så som du beskriver. Sedan hur man skall tolka moralen i frågan... det är en helt annan sak... ;)

Mvh, Vide

------------------
Jourhavande Vide

Vi skiter väl i allt om ingen kan hjälpa utan hela källkoden, jag ska lägga ut aspsweden.com's kod här när jag hittat på den.

MMatsMedlem sedan sep. 200061 inlägg

Det finns massor av siter som demonstrerar hur man kan köra paging på nätet. De flesta på engelska men det kan väl de flesta svenskar?
Om du tror att din kod är så unik och bra så är det nog lika bra du sparar den för dig själv.

Vem har sagt att min kod är unik,
jag har fått den av en kompis som inte ville att jag skulle släppa den till andra, därför gör jag som han säger och släpper den inte, jag vet att det finns många paging koder ute på nätet, många otroligt överkodade tex, denna på webforum och den på asp101.com.
Nu släpper vi det här och så ger jag mig av till ett annat forum som kanske kan hälpa mig utan hela källkoden.

PatrikB's zPageNavigation borde väl funka annars? Den har inte alltför många rader ;)

------------------

Jo jag såg den, ganska många rader den me, sen verkan han ha glömt att lägga upp den funktionen i koden som visar vilken sida man befinner sig på.?

Nope, den funktionen finns med... Och så mycket mindre rader en de får du kanske inte...

------------------

[Redigerat av Rossifumi den 30 jan 2001]

Jo det finns mindre koder, den kod som jag använder innehåller ca 10-12.

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)