BenganMedlem sedan juni 2000511 inlägg
Vad kan det här felet bero på:
Active Server Pages error 'ASP 0115'
Unexpected error
/Default.asp
A trappable error (C0000005) occurred in an external object. The script cannot continue running.
Verkar som detta uppkommer slumpmässigt på sidan. Det märkliga är att jag inte ändrat i något skript och detta har tydligen pågått ett par dar enligt statistiken (har plötsligt flera hundra fel).
Default.asp innehåller inte heller någon asp kod alls utan isåfall är det kanske när en session startas eller nåt?
Har kontaktat webbhotellet nu men eftersom det är helg så... :(
------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com
"Better to be hated for who you are than loved for who you're not."
RossifumiMedlem sedan okt. 20001 208 inlägg
Det får jag alltid när jag har min db fil öppnad i access och samtidigt försöker kolla på sidan :(
Men din verkar ju ligga på nätet så det är nog inte det som är fel...
------------------
"I have to return some video tapes" - Patrick Bateman, American Psycho
Tack för svaret.
Nej, det är nog nåt annat.
Frustrerande när man inte ändrat nåt, har ju kört med koden utan problem tidigare så det verkar ju vara nåt på servern. Frågan är bara vad :(
Sparade om global.asa filen och laddade upp för att starta om applikationen men det verkar inte ha hjälpt...
------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com
@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg
ahh, trevliga asp 0115.
det brukar inte ha med källkoden att göra. det finns ungefär en miljarrd olika anledningar till att servern får spatt och kastar ur sig 0115, exempelvis kan det hända då komponenter som inte är helt klockrena installeras på servern.
tyvärr måste servern bootas om för att saker och ting ska börja lira igen, och jag tror minsann att det krävs en ominstallation av hela servern för att det ska börja fungera ordentligt igen.
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
if i'm not back in five minutes, just wait longer.</A>
sgtpepperMedlem sedan apr. 20005 524 inlägg
tyvärr måste servern bootas om för att saker och ting ska börja lira igen, och jag tror minsann att det krävs en ominstallation av hela servern för att det ska börja fungera ordentligt igen.
Ahhhh.. NT-teknik i en härlig kombination med IIS, kan något gå sämre? :e
------------------
"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad" - Socker-Conny
ARGHHHHHHH!!!!!!!!
@nders, det var väl ungefär nåt sånt jag misstänkte. Sen återstår det att övertyga webbhotellet att det inte är min kod... Suck, får väl vänta tills på måndag och se vad som händer.
Kul att man kan roa sgtpepper :e
Red/
Om någon är intresserad så hittade jag lite på MS sida här: ASP 0115 a Trappable Error Has Occurred
------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com
[Redigerat av Bengan den 27 jan 2001]
Undrar just vad Digikom pysslar med egentligen :(
Efter att hela deras nätverk varit nere i lördags natt så försvann felet och jag lyckades vara nöjd hela sönda/måndag.
Nu i kväll kom felet igen...
Verkar som att felet uppkommer när en session startas oberoende av vilken sida man startar med. Men om man sen laddar om sidan och lyckas få bort felet så funkar allt sen. Innan lördags så kom det lite slumpmässigt vid sessionsstart, nu verkar det nästan komma vid varje session...
O supporten har inte svarat än sedan i fredags kväll...
Där ryker de besökare man kämpat till sig... :(
------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com
MMatsMedlem sedan sep. 200061 inlägg
Nejdå Bengan, en besökare har du kvar.
<--- :e