Det är Microsoft Outlook du menar och inte Outlook Express va?
Om det nu är Microsoft Outlook och om du har kontakter lagrade lokalt på datorn så finns dom i en .pst-fil har jag för mig.. om du går mot en Exchange-server så lagras dom nog dess värre i din mailbox på servern.
tror jag... ;)
Hämta adressbok från outlook från en ASP alt. ASP.NET applikation
10 svar · 322 visningar · startad av mattiasjarnhall
Japp.. det är MS Outlook jag menar.. inte Express.. :)
Försökte leta efter en .pst fil på datorn.. men hittade ingen. Vet du var den brukar lagras?
om du går mot en Exchange-server så lagras dom nog dess värre i din mailbox på servern.
stämmer bra det.. beror på också om man använder 98 / 2000/xp. 98:an använder sig av personal address book som går att köra på 2000 < men använder contacts i regel om jag inte minns fel.
Sök efter *.pst
Mvh
Martin
Sökte efter *.pst utan resultat :(
Om adressboken ligger på servern kan du använda CDO.
Titta här, http://msdn.microsoft.com/msdnmag/issues/0600/cdo/default.aspx
Tyvärr kan jag alldeles för lite asp för att hjälpa dig något mer.
Filen ligger i en dold mapp... Jag återkommer med mer info...
mattiasjarnhall skrev:
Sökte efter *.pst utan resultat
Fast nu är väl inte själva pst-filen särskilt intressant. Den har väl ett binärt/slutet format, skulle jag tro?
Vad är det för slags applikation du tänker skriva? Om det är nån sorts intranetsgrej så låter OlleBoops förslag med CDO väldigt bra.
Om det mer handlar om att du vill ha tillgång till din lokala adressbok från en vanlig webserver så får du nog köra en enklare variant där du exporterar adressboken som en kommaseparerad fil (*.cvs) och sen läser den med ADO:ns text driver via ASP (eller importerar den i Access). Fast då förlorar du ju all möjlighet till synkning och blir tvungen att tanka filer fram och tillbaka.
Kunde inte hitta något :l
tror på något åt nikos håll.... !!
Är det den globala adressboken du skall åt så ligger den på Exchange servern och då tror jag att du skall använda det som OlleBoop tipsat om på Microsoft's hemsida.
Vilken tur att jag gick in hit idag, detta är nämligen precis vad jag skall göra!
;)
rollo