webForumDet fria alternativet

Access på brinkster hur???

ASP

8 svar · 244 visningar · startad av magnusfernstrom

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg
Frågan#1

Hejsan mit problem är kanske inte direkt ASP relaterat men eftersom jag använder Access till just ASP så valde jag att skriva här...Jaja mitt problem är följande jag har skapat en databas med Accessoch laddat upp den på brinkster i db katalogen. Det är den katalog man ska lägga databaser i. All funkar galant men de är en sak ja inte vet...Hur går jag in i databasen och fixar??? Typ ger svar eller raderar inlägg det går inte eftersom det inte kan visas i Access format på brinkster och om jag laddar ner den så kan jag inte öpna den i Access. Hoppas nån har svaret på detta problem // Mvh Magnus Fernström

Ps. Undrar ni varför jag inte kontaktar Brinkster spporten är det för att jag inte riktigt kan formulera det rätt på engelska är nämligen 15 år Ds.

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

http://www.webeye.nu/default2.asp?que=asp/default.asp&exec=asp/artiklar/asp8.asp
Du får använda SQL satser för att lägga till data,ta bort och ändra data

15 år ska man väll ändå kunna engelska....

P.S Varför skriver du två samma inlägg med exakt samma text D.S

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Hur kommer det sig att du inte kan öppna den när du laddat ner den?

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

Jo vist kan jag engelska men jag tror det kan bli svårt att formulera det hela när det gäller asp, databaser och annat skit som jag knappt fattar på svenska... Och när det gäller solbulles fråga så står det typ att det är okänt databas format//Magnus

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

Tror att du måste ladda ned Access filen till din dator och ändra i databasen, sedan ladda upp den igen för att göra det du vill.

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Är det en databas du har kunnat fixa i först som det sen inte fungerar att öppna efter att den varit på Brinkster?
Eller kan det vara så att du tex har Access97 och databasen är i Access2000?

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Du kan göra ett webbaserat administreringsgränssnitt.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Jag slog ihop din trådar, eftersom de båda behandlade exakt samma fråga. Dubbelposta inte.

MVH
OveRRidE

moderator, webForum

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Tips: Använd inte Brinkster :e det suger som in i PHP-vettet

338 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
211 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)