jonneMedlem sedan jan. 20011 097 inlägg
Följande scenario:
Har gjort ett intranet som baseras på cookies. Detta intranätet skyddas numear av att man loggar på servern med det användarnamnet/lösenordet som man har i nätverket (win).
Denna serverinloggning ställer till det lite för mig eftersom jag igentligen inte har en aning om hur den fungerar, skickar data etc.
Finns det någon dokumentation eller liknande på detta ? Kanske någon som har en lösning ? All information i detta ämnet uppskattas.
------------------
//Jonne, a beliver of murphys law
fredrikMedlem sedan dec. 19991 082 inlägg
Vad för slags inloggning vill du använda?
Ska användaren använda samma UID och PWD i intranätet som han/hon använder för att logga på nätverket?
För att kolla om användarennamnet är detsamma som är inloggat kan du använda winAPI i "advapi32.dll" och för att validera lösenordet kan du använda "mpr.dll". Detta kräver dock en komponent (ex. VB)
Sök på "getusername" i API-viewer (tilläggsprogram till Vis. Studio) för att kolla syntax till användarnmnet.
------------------
Fredrik Klarqvist
fredrik.klarqvist@swipnet.se
http://server.webwerkstaden.se/fredde/
MattiasWMedlem sedan jan. 2000143 inlägg
Kanske AspUser kan vara någonting för dig www.aspuser.com .
Med den kan du se vem användaren är när han har loggad in i win, tror jag. Har inte använt den själv men kollade lite i referensmanualen, objektet User.
emissionMedlem sedan dec. 19996 095 inlägg
Om du använder inloggning mot NT-domän så bör du titta på innehållet i
request.servervariables("REMOTE_USER")
Där står användarnamnet
jonneMedlem sedan jan. 20011 097 inlägg
Dumma mailnotify som inte funkade. Lyckades iaf lös det på det sättet som emission beskrev. Nu en liten fråga till. Vad är det för skillnad på
LOGON_USER
AUTH_USER
REMOTE_USER
Jag verkar få samma svar från alla tre och så mycket klokare blir man ju inte av vad M$ säger.
------------------
//Jonne, a beliver of murphys law