svenMedlem sedan aug. 2001383 inlägg Hej ... jag har problem ...
Så här tänkte jag göra.
Först gör jag en insert i en tabell. Den funkar som den skall.
Sne plockar jag ut dess ID med
set rs = db.execute("select @@identity")
StrID = rs(0)
Den är inte heller något problem.
Men... efter detta skall jag göra en insert till i en annan tabell. Där skall in en sträng som ser ut enligt följande:
StrMeddelande = "Protokollet från " + StrMdatum + " är nu färdigt att justera." + "<br>" + "Du hittar det " + "<a href=" + "../protokoll/protokoll_justera.asp?prot=" +StrID + ">här</a>"
Men det vill sig inte. Problemet är naturligtvis +StrID+ biten... tror jag.... men jag har ingen aning hur det skall vara.... någon som har en idé?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Använd & för att lägga ihop strängar, inte +.
Vi tar och escapear in lite citationstecken också:
StrMeddelande = "Protokollet från " & StrMdatum & " är nu färdigt att justera.<br>Du hittar det <a href=""../protokoll/protokoll_justera.asp?prot=" & StrID & """>här</a>"
Jag tog bort några onödiga strängkonkateneringar också.
Mvh
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg Kanske så här:
StrMeddelande = "Protokollet från " & StrMdatum & " är nu färdigt att justera.<br>Du hittar det <a href=""../protokoll/protokoll_justera.asp?prot=" & StrID & """>här</a>"
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg Aja, man kan ju inte alltid hinna. :)
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Vi är ju rörande eniga i alla fall, det måste ju vara positivt? ;)
Mvh