Har ett problem med formulär som jag sitter och pillar med. Jag vill har använt mig av javascipt för att kontrollera att de nödvändiga fälten är ifyllda men det funkar inte.
Detta borde ju funka men gör det inte, nått jag har glömt? Koden exekuteras inte ens.. får bara felmeddelande:
Körningsfel i Microsoft VBScript fel '800a000d'
Inkompatibla typer: 'Antal'
/kampanj/hepp/kontroll.asp, rad 40
Jag skulle hellre sköta det hela med hjälp av asp-kod men eftersom jag är en newbie så vet jag inte riktigt hur jag ska fixa det hela när det är flera olika formulärrutor som måste vara ifyllda, har testat med:
<%
if request.form("antal")="" then
respons.redirect "bestall.asp"
%>
Jag vet inte riktigt hur man ska gå till väga för att bygga vidare på asp-koden när det är flera fält som måste vara ifyllda, ska man köra en "else"?
Jo, men ska jag lägga det på samma sida som formuläret eller ska jag lägga det på sidan man kommer till då man fyllt i formuläret, vill bara kolla för säkerhets skull...
Körningsfel i Microsoft VBScript fel '800a01a8'
Objekt krävs.: 'respons'
/kampanj/hepp/kontroll.asp, rad 3
Jag anväder:
<%
if request.form("antal")="" OR request.form("Fnamn")="" OR request.form("Enamn")="" OR request.form("Foretag")="" OR request.form("Orgnummer")="" OR request.form("Email")="" OR request.form("Levadress")="" OR request.form("Levpostnr")="" OR request.form("Levort")="" then
respons.redirect "bestall.asp"
end if
%>