Hej!
Jag behöver hjälp med detta formulär som ska skicka data till en databas. Men jag får följande felmeddelande:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] Syntaxfel (operator saknas) i frågeuttrycket 'Christian',
'minadress', '','Sverige',
'01234','','','', 'personuppgifter kartläsare',
'','','','','', '','','','','','','', '',
2003-05-28 21:19:27)'.
/scripts/rally/spara.asp, line 59
Line 59 är
Conn.Execute(SQL)
Här är resten av stycket:
SQL="Insert Into anmalningar_rally (bilmarke, bilklass, modell, motorvolymklass, arsmodell, regnr, "& _
"licensnummer, forarklass, co_driver, namn, adress, postadress, "& _
"land, telnr, email, klubb, noter, co_driverkartlasare, licensnummer2, forarklass2, kartlasare, co_driver2, "& _
"lakemedel, namn2, adress2, postadress2, land2, telnr2, email2, klubb2, meddelande, datum) "& _
"Values('"& bilmarke &"','"& bilklass &"','"& modell &"','"& motorvolymklass &"','"& arsmodell &"','"& regnr &"', "& _
"'"& licensnummer &"','"& forarklass &"','"& co_driver &"',"& namn &"','"& adress &"', "& _
"'"& postadress &"','"& land &"','"& telnr &"','"& email &"','"& klubb &"','"& noter &"', "& _
"'"& co_driverkartlasare &"','"& licensnummer2 &"','"& forarklass2 &"','"& kartlasare &"','"& co_driver2 &"','"& lakemedel &"', "& _
"'"& namn2 &"','"& adress2 &"','"& postadress2 &"','"& land2 &"','"& telnr2 &"','"& email2 &"','"& klubb2 &"', "& _
"'"& meddelande &"',"& datum &")"
Conn.Execute(SQL)
Conn.Close
Set Conn=Nothing
Response.Redirect "spara02.asp"
Else Response.Write "Skriv i förnamn och efternamn, tack."
End If
%>
men tar jag bort "Conn.Execute" då får jag inget felmeddelande och skickas till sidan "spara02.asp"
men då kommer det ingen data till databasen.
Någon som kan se problemet.
:q