Och med felhantering antar jag att han menar något sånt här:
On Error Resume Next
Server.Execute("sida.asp")
If Err.Number > 0 Then
Response.Write("Någonting gick snett för böveln!")
Else
Response.Write("Allting gick rätt till.")
End If
On Error Goto 0
Nej, jag vill i min lilla "sida.asp" skicka tillbaks ett boolskt värde (som jag själv definerar) har med vissa uppdateringar och sidändringar att göra.
Man kan inte hämta variabler ur en fil som 'inkluderas' med server.execute. Det enda som händer i det anropet är att den ursprungliga sidan lämnas (det betyder inte skickas till klient) samtidigt som den 'inkluderade' sidan körs. Sedan återgår man till den ursprungliga sidan. (Det finns säkert en bättre teknisk förklaring på det där) Variabler följer således inte med.
Däremot går det alldeles utmärkt att sätta en cookie, session- eller applikationsvariabel i den 'inkluderade' sidan och sedan hämta från den ursprungliga.
Dock är det inte rekommenderat att använda en applikationsvariabel i detta fall, eftersom den är, som @nders sa, tillgänglig för alla användare och därmed inte kan vara 'unik'.
Jag skulle nog satsa på en cookie, för att inte dra iväg med sessions för mycket.
Jag hade kört med Session och sen tagit bort den direkt efter att jag var klar med den.
Gillar inte cookies eftersom att användaren själv kan läsa dem.
Jag hade kört med Session och sen tagit bort den direkt efter att jag var klar med den.
Gillar inte cookies eftersom att användaren själv kan läsa dem.
Jo, det är sant. Men sen beror det ju på vad man anser som känslig information och inte. Jag ser inte hur en boolean kan kompromissa säkerheten. ;)