ADODB.Recordset (0x800A0CB3)
Aktuellt Recordset stöder inte bokmärken. Det kan bero på en begränsning av providern eller den valda markörtypen.
/ec/script/forum/fritt/ladda_amne.asp, line 48
Så här ser mitt script ut:
<%
'_____________________________________________________________
Dim oConn
Dim oRec
Dim strSQL
Set oConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
oConn.Open("DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("../../db/forum_db.mdb"))
nextPage = TRIM( Request( "nextPage" ) )
IF nextPage = "" THEN nextPage = 1
Set oRec = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
oRec.CursorLocation = 3
strSQL= "SELECT ID, Amne, Skribent, Antal_Svar, Senaste_Svar, Senaste_Namn FROM tbl_forum WHERE Svar_ID = '0' AND Forum_ID = 'oppet' ORDER BY Senaste_Svar DESC;"
Set oRec = oConn.Execute(strSQL)
%>
<table width='100%' border='0' height='10'>
<tr><td height='10' width='50%' align='left'>Tråd</td><td width='20%' align='center'>Startad Av</td><td width='10%' align='center'>Svar</td><td width='20%' align='right'>Senaste Svar</td></tr>
<%
oRec.PageSize = 10 '<-- Här bestämmer du hur många inlägg det ska finnas på sidan
oRec.AbsolutePage = nextPage
Do While NOT oRec.EOF OR rowCount > oRec.PageSize
rowCount = rowCount + 1
%>
<tr><td height='10' width='50%' align='left'><font face='verdana' color='#000000' size='2'><%=oRec("Amne")%></td><td width='20%' align='center'><%=oRec("Skribent")%></td><td width='10%' align='center'><%=oRec("Antal_Svar")%></td><td width='20%' align='right'></font><font face='verdana' color='#000000' size='1'><%=oRec("Senaste_Svar")%><br>Av: <%=oRec("Senaste_Namn")%></font></td></tr>
<%
oRec.MoveNext
Loop
%>
<tr><td height='10' width='50%' align='left'>Tråd</td><td width='20%' align='center'>Startad Av</td><td width='10%' align='center'>Svar</td><td width='20%' align='right'>Senaste
</table>
</body>
</html>
<%
IF oRec.PageCount > 1 THEN
FOR a = 1 to oRec.PageCount
IF a <> cINT( nextPage ) THEN
Response.Write "<a href='sida.asp?nextPage="& a &"'>"& a &"</a>"
ELSE
Response.Write " "& a
END IF
NEXT
END IF
Set oConn = NOTHING
Set oRec = NOTHING
Set strSQL = NOTHING
%>
Men som sagt får jag det där felmesset.
Beror det på att ngt saknas på min IIS, eller är det fel o koden`?!
oRec.CursorLocation = 3
strSQL= "SELECT ID, Amne, Skribent, Antal_Svar, Senaste_Svar, Senaste_Namn FROM tbl_forum WHERE Svar_ID = '0' AND Forum_ID = 'oppet' ORDER BY Senaste_Svar DESC;"
Set oRec = oConn.Execute(strSQL)
till
oRec.Open strSQL, oConn, 1, 3
Ok, tack, nu laddas alla trådarna, men som jag tolkar det av scriptet så ska det skrivas ut en etta "1", om det bara finns en sida, men det gör visst itne det...