webForumDet fria alternativet

Reponse.redirect

10 svar · 289 visningar · startad av pellsäter

pellsäterMedlem sedan aug. 2000526 inlägg
Response.Redirect Request.ServerVariables("HTTP_REFERER")

har den koden i en kundkorg som ligger i en Iframe.. när ajg beställer en vara så tas jag till en sida tex. kundkorg_ram.asp i den finns en Iframe kundkorg.asp...

Nu vill jag när varan lagts till ta mig tillbaka till den produtkkatergorin jag var... använder jag koden ovan så kör den bara om beställningen i en loop

Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg

Fråga: Varför redirectar du?

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Du har ingen redirect som tar dig till den sidan du försöker köra koden på?

Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg

Skall du lägga till en vara så kan du använda en felsida för att uppdatera databasen. Så slipper du bollas fram och tillbaka mellan en massa sidor. Men du kanske är ute efter något annat?!

jag har en och samma sida för all databashantering och sedan olika "cases" i den ochen heter "laggtill" och jag vill grna använda mig av den....

Det finns inget sätt att använda response.redirect och nån form av history och få läsaren att backa tillbaka eller nåt

Jag brukar sköta tillbakagång med ett enkelt javascript.

<script>history.go(-1);</script>

alternativt

<script>history.back();</script>

Det skall även gå att göra så här:

Response.redirect "javascript:history.go(-1);"

Den sista varianten är högst osnygg dock. (Notera som vanligt att javascript skall vara ihopskrivet.)

mvh

ok det sämsta med history är att jag har en kundkorgvisning som helst ska visa aktuell beställning men backar tillbaka till rätt produktkategori så backar även kundkorgsvisngen....

Du får lägga till lite kod i kundkorgsvisningen som gör att browsern inte får cache:a den sidan då.

Annars: om det alltid är kundvagnen du ska redirecta till, kan du inte hårdkoda adressen då i response.redirect? Eller skiljer det sig vad du vill redirecta till?

japp du ska redirectas till en sida som heter tex varor.asp?item=cla eller varor2.asp?marke=eiselt.....

så det är inte till kundvagnen du ska.... i dessa varor.asp filer så finns det en liten visning av det aktuella värdet i kundkorgen.

hur gör jag det första du srkiver där?

en snabb sökning här på wF, fann denna åt dig.

mvh

Tack Anders... blir görbra

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)