fel när jag har en dropdown-meny som ska skicka vidare till en annan sida.
i.e-kod
<FORM>
<select size="1" name="exclusive" style="width: 234; font-family: Arial; font-size: 10px; color: #000000; font-weight: bold" onChange="MM_jumpMenu('parent',this,1)">
<option value="vtexclusivearkiv.asp">[vt] exclusive</option>
<option value="artikel.asp?id=6">Jag vill se hur mycket plats en fil tar</option> <option value="artikel.asp?id=5">Varför alla dessa talangtävlingar för talanglösa?</option> <option value="artikel.asp?id=4">Jurtidsparken - scen 1</option> <option value="artikel.asp?id=3">Jurtidsparken - tystnadsavalet</option> <option value="artikel.asp?id=2">Jurtidsparken</option> <option value="artikel.asp?id=1">Vita Tubsockor är tillbaka!</option>
</select></FORM>
asp-kod
<FORM>
<select size="1" name="exclusive" style="width: 234; font-family: Arial; font-size: 10px; color: #000000; font-weight: bold" onChange="MM_jumpMenu('parent',this,1)">
<option value="artikel.asp?id=6">Jag vill se hur mycket plats en fil tar</option> <option value="artikel.asp?id=5">Varför alla dessa talangtävlingar för talanglösa?</option> <option value="artikel.asp?id=4">Jurtidsparken - scen 1</option> <option value="artikel.asp?id=3">Jurtidsparken - tystnadsavalet</option> <option value="artikel.asp?id=2">Jurtidsparken</option> <option value="artikel.asp?id=1">Vita Tubsockor är tillbaka!</option>
</select></FORM>
vad är felet? Webläsaren säger fel på rad 231 i ie-koden vilket är den som börjar med select-taggen.
SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg Det var inte mycket ASP-kod där vad jag kunde se. ;)
inte så mycket med vad jag tror är det där felet ligger kanske?
(om det inte skulle vara det är det bara för moderatorerna att flytta inlägget till rätt plats, samt godta min arma ursäkt ;-))
SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg Nej, det finns ju INGEN ASP-kod över huvud taget! Eller är det jag som är totalt blind? :q
whoops, råkade kopiera in ie-koden dubbelt, asp-koden är:
<% Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" &Server.MapPath("addemalmbergadmin/tubsockan.mdb")
Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
SQLsats = "SELECT * FROM sockrates ORDER by ID DESC"
RecSet.Open SQLsats, Connect, adOpenStatic, adLockOptimistic
%>
<FORM>
<% Do Until RecSet.EOF %> <option value="artikel.asp?id=<% = RecSet("ID") %>"><% = RecSet("Rubrik") %></option>
<% RecSet.Movenext
loop
Recset.Close
Connect.Close
Set Recset = Nothing
Set Connect = Nothing
%>
</select></FORM>
SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg Vilken rad är det den klagar på och vilket felmeddelande är det du får?
ie-kodens 231:e rad, det är den som börjar med select-taggen (<select size="1" name="exclusive osv)
"ett objekt förväntas"
se själv online
https://www.vitatubsockor.nu/index2.asp
det är dropdownmenyn nummer två som felet gäller
SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg Till att börja med är det ingen ASP-fel, det är ett javascript-fel. Om du kunde posta koden till javascript-funktionen du använder till dropdown-menyn kanske? :)
den finns:
onChange="MM_jumpMenu('parent',this,1)"
SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg Jag tänkte mer på funktionen MM_jumpMenu.
whoops, hade glömt att lägga in dem i head-taggen... jag måste vara hjärndöd idag. hoppas nån tar bort denna tråd så man inte ser hur dum jag egentligen är... :-)
Tack sebbe för hjälpen! nu funkar det.
SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg Vad bra att det funkar och ingen orsak. :)