qwertyMedlem sedan jan. 2001391 inlägg Kolla här. Jag har en ifsats innan html-containern som kollar lite cookies och så där. Eftersom det inte är så lätt att skriva html-formaterad text innan html contaiern undrar jag hur man gör för att exempelvis skriva ut en länk eller en bild. Tex en tillbakaknapp för dem som inte hade tillträde till sidan.
Jag har testat med response.write men fattar inte hur man ska göra när det är citationstecken (fnuttar,dubbelfnuttar...whatever) mellan citationstecknen så att säga, som till exempel i en länk.
De vore superhygglo om nån hade en lösning på detta!
------------------
Qwerty
Den som provar han testar...
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg citationstecken escape:as med citationstecken. alltså:
response.write "<a href=""test.asp?id=" & id & """>klicka här!</a>"
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
if i'm not back in five minutes, just wait longer.</A>
qwertyMedlem sedan jan. 2001391 inlägg Ok. Det funkar. Men jag vore väldigt tacksam om du hade lust att förklara lite grann hur det där var uppbyggt. Säg att jag vill länka till hobby.asp
------------------
Qwerty
Den som provar han testar...
BenganMedlem sedan juni 2000690 inlägg Alla citationstecken i strängar dubblar du helt enkelt :)
Som du säkert redan upptäckt så om du endast skriver en enkel citationstecken i en sträng så uppfattar vb det som att strängen är slut och man får ett fel.
Fel: Response.Write "<a href="hobby.asp">Länk</a>"
Rätt: Response.Write "<a href=""hobby.asp"">Länk</a>"
------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com
"Better to be hated for who you are than loved for who you're not."