eriksMedlem sedan apr. 20011 418 inlägg Hej! Jag försöker hitta en replace som ersätter enter med <br> och jag har hittat denna:
str = Replace(str, vbCrlf, "<br>" & vbCrlf)
Men vad betyder den, varför står det först vbCrlf sen <br> och sedan cbCrlf igen? För mig känns den som om där är en vbCrlf för mycket.
Tack! /Erik
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Ja, den är riktigt överflödig.
eriksMedlem sedan apr. 20011 418 inlägg Det funkar ju bra... tack så mycket!
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg Den gör väl bara att det ser lite snyggare ut i källkoden om man nu vill titta in där.
SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg Ja, som cyprys sa, den gör källkoden snyggare. Kolla på det här så förstår du nog.
str = "text här... [enterslag] mer text här..."
str = Replace(str, vbCrLf, "<br>" & vbCrLf)
Response.Write(str)
skriver ut:
"text här...<br>
mer text här..." i källkoden, medans
str = "text här... [enterslag] mer text här..."
str = Replace(str, vbCrLf, "<br>")
Response.Write(str)
skriver ut:
"text här...<br>mer text här..." i källkoden. :)
eriksMedlem sedan apr. 20011 418 inlägg ahaa... kul att veta... Jag bryr mig dock inte så mycket om hur källkoden ser ut =)
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg Jag försöker att använda vbCrLf (eller chr(10) som jag använder) p.g.a. att det underlättar om en besökare skulle vilja kopiera in i t.ex. notepad utifrån källkoden.
Jag tycker i alla fall om de sidor som väljer att presentera informationen på detta sätt.
MacceMedlem sedan apr. 2001425 inlägg Om man väljer att redigera str i en textbox så kommer <br> att synas samtidigt som det blir en radbrytning i boxen.