EitrazMedlem sedan sep. 2002366 inlägg Har problem när jag ska skicka ett "registreringsmail" från webben. Får den här felkoden tillbaks:
550 Incomplete envelope information
Det är ASPMail jag använder (är jag nästan helt säker på att det är på servern sidan ligger på ;))
Men jag använder min egen mail-server att hantera mailen med.
Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")
Mailer.FromName = Request.Form("fornamn") & " " & Request.Form("efternamn")
Mailer.FromAddress= Request.Form("epost")
Mailer.RemoteHost = "mail.[i]minserver[/i].homeip.net"
Mailer.AddRecipient "Mig", "[i]minadress@har.nu[/i]"
Mailer.Subject = "Medlemsregistrering"
Mailer.BodyText = body
Mailer.AddAttachment Server.MapPath("\temp\" & Request.Form("fornamn") & " " & Request.Form("efternamn") & ".vcf")
vcf-filen som jag bifogar är konstruerad tidigare i sciptet och jag har kontrollerat att filen skapas korrekt (har även testat att skriva ut attachment-adressen med Response.Write för att vara säker.
Body innehåller massa text också, har jag också kontrollerat.
Någon som vet vad man kan göra åt det här?
En annan väldigt konstig sak är att precis den här koden fungerade utmärkt för några månader sedan när jag gjorde sidan, sen la det av helt plötsligt.
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg
Det är ASPMail jag använder (är jag nästan helt säker på att det är på servern sidan ligger på )
Du har med andra ord ingen aning, eftersom det inte går att vara nästan säker på en sån sak. Man vet eller så vet man inte, under förutsättning att man kontrollerat det givetivis. Nu skulle jag ju kunna gissa på att så är fallet (att den är installerad), annars hade du fått ett felmeddelande vid instansen.
Red/ Vilken rad kommer meddelandet ifrån?
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg Jag testade söka efter "incomplete envelope information" och alla resultat är japanska forum... en sökning på +550 +aspmail +error ger inget vettigt heller.
Du får väl skicka felmeddelandet till ditt webbhotell och fråga om de vet vad det är.
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg En sån sak som att ha ett mellanslag i filnamnet kan väl inte hjälpa saken? (vcf-filen.)
EitrazMedlem sedan sep. 2002366 inlägg Det underliga är ju att EXAKT den koden funkat inna på samma webhotell ;)
funderar lite också på filnamnet, får väll mixtra lite med det o se om det hjälper.
nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg 550-fel är normalt säkerhets/relaying-problem. "Incomplete envelope information" låter däremot snarare som ett formatproblem? Skumt ..
Men anyway, du skriver ju att det är din egen SMTP-server. Isåf har du ju tillgång till loggar och säkerhetsinställningar och kan kolla vad som har ändrats. Om det är ett relaying-problem så kanske webservern bytt IP utan att du ändrat relay-reglerna i din SMTP, tex?
Vad är det förresten för SMTP du kör? Precis som Engine^ så får jag nästan inga träffar på "Incomplete envelope information".
För övrigt borde det väl egentligen stå Server.MapPath("/temp/" utan back-slashar, men om EXAKT samma kod fungerat tidigare så är det ju knappast det som är problemet.