webForumDet fria alternativet

ASPUpload - tidernas sunkigaste manual!

ASP

2 svar · 239 visningar · startad av Eclipse

Medlem sedan juli 20003 825 inlägg
Frågan#1

Jag har försökt att fatta hur ASP Upload fungerar i ett relevant sammanhang!

Jag tycker ändå att jag är en någorlunda van användare men jag fattar fasen inte hur dom har tänkt! Varför kan man inte använda request("variabel") tillsammans med Upload.Form("variabel")??

Jag har förstått att det är så, men varför!? Vad är poängen?

Varför kan man inte använda vanlig ASP tillsammans med ASPUpload!?

Sen har dom tidernas sunkigaste manual. Den är fylld av irrelevanta exempel och massa ful-kod.

Det är lite 'Unleashed' eller 'Bibel' över den, en massa text men inget innehåll.

Varför ignorerar dom folk som mig? Jag har ingen egen server med ASP Upload utan använder ett webbhotell som i sin tur har installerat ASP Upload.

Det måste ju finnas miljoner snubbar som mig! Hur dom inte kan se det är över min intellegens.

Finns det något webbaserat forum som diskuterar ASP Upload mer ingående så man kan få lite relevanta tips?

Ja, jag är lite irriterad... Det måste jag medge. Det är för mig en gåta hur dom har lyckats att krångla till saker och ting.

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Re: ASPUpload - tidernas sunkigaste manual!

Eclipse skrev:

Jag tycker ändå att jag är en någorlunda van användare men jag fattar fasen inte hur dom har tänkt! Varför kan man inte använda request("variabel") tillsammans med Upload.Form("variabel")??

Jag har förstått att det är så, men varför!? Vad är poängen?

Det beror inte på ASP Upload, utan på hur ASP-motorn är kontruerad. För att få fram något ur Request("lala") måste den läsa från inströmmen från klienten. Detta måste även ASP Upload göra, de hämtar information från samma ställe. Eftersom detta är information som skickas via ett nätverk "går" det bara att läsa den en gång (d.v.s., utan en massa workarounds).

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

Ehm... det är inte så att du misslyckas med att använda ASPUpload? Hur fungerar ASPUpload i ett relevant sammanhang? Det förenklar att skicka en fil från en klient till en server (Sorry, kunde inte låta bli ;)). Det är ju faktiskt en rätt trevlig komponent om än lite dyr för privatpersoner... 1500 spänn tycker då jag inte att den är värd.

Manualen är det väl inget fel på?

Jaja. Mycket gnäll och lite verkstad ;) Börja pilla med en egen uploadkomponent istället. Jag garanterar att processen är lärorik

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)