Jag hade inget att göra för några timmar sedan, varpå jag skapade en liten "ASP-hjälp" som finns att beskåda här: https://www.dileno.hel.nu/asp
Kan vara nyttigt ibland, vem vet? Dessutom växer den garanterat med veckorna här på wF. :D
26 svar · 669 visningar · startad av m_soderlund
Jag hade inget att göra för några timmar sedan, varpå jag skapade en liten "ASP-hjälp" som finns att beskåda här: https://www.dileno.hel.nu/asp
Kan vara nyttigt ibland, vem vet? Dessutom växer den garanterat med veckorna här på wF. :D
Inte så stor men nyttig ändå :)
Hey! Storleken har ingen betydelse! (så länge den är större än Claes Malmbergs... var det mycket kallt?)
magnusfeldth skrev:
Hey! Storleken har ingen betydelse! (så länge den är större än Claes Malmbergs... var det mycket kallt?)
Har inte sagt något negativt, snarare positivt då han hunnit med så mycket på den korta tiden ;)
Lite skumma förkortningar kanske.
Din Paging med Getrows hamnade genast under mina favoriter! :)
KoTTen: yesh! Det är så ASP help @ Dileno ska användas! :D
Soderlund: Bra initiativ!
Magnus:
magnusfeldth skrev:
Haha! :e
...och nu så är allt mer överskådligt i ASP help @ Dileno! Allt är databasstyrt nu. :)
Kom gärna med era egna effektiva och bra kodsnuttar så lägger jag upp dem (och naturligtvis berättar vem det är som kodat respektive kod..)..
Det är väl bra för prestandan, eller vad syftar du på Mikul?
If Rs.EOF Then
Rs.Close : Set Rs = Nothing
Cn.Close : Set Cn = Nothing
Response.Write "Inga poster än.."
Else arrRecs = Rs.GetRows()
Rs.Close : Set Rs = Nothing
Cn.Close : Set Cn = Nothing
m_soderlund skrev:
Det är väl bra för prestandan, eller vad syftar du på Mikul?
If Rs.EOF Then Rs.Close : Set Rs = Nothing Cn.Close : Set Cn = Nothing Response.Write "Inga poster än.." Else arrRecs = Rs.GetRows() Rs.Close : Set Rs = Nothing Cn.Close : Set Cn = Nothing
Tror Mikul syftar på att ett End If på slutet skulle öka, iaf funktionaliteten, ännu mer.. ;)
Whoooops. Fixat. :D
En liten fråga.
I din GetRowskod, vad är det för vits egentligen med att "göra om" den tvådimensionella arrayen till en endimensionell?
du kanske kan lägga till lite datum funktioner och sånt... lite mer typ "enkla " och bra att ha funktioner :) då skulle jag bli glad...
solbulle: det blir mindre kod att hålla reda på. I stället för att skriva arrRecs(0,i) varje gång skriver man ut ex. p(0) i stället. Enligt mig är det lättare att koda så i alla fall. :)
Rodan: lagt till lite om Datediff(). Mer kommer. :D
m_soderlund skrev:
solbulle: det blir mindre kod att hålla reda på. I stället för att skriva arrRecs(0,i) varje gång skriver man ut ex. p(0) i stället. Enligt mig är det lättare att koda så i alla fall. :)
Man kan ju också skapa en vanlig variabel av det, vilket i mitt tycke är mycket enklare
att hålla reda på då man lättare ser vad värdet innehåller och vart det hör hemma. :)
ex.
[red]intID = arrRecs(0,i)
strNamn = arrRecs(1,i)
strRubrik = arrRecs(2,i)[/red]