TANSTAAFL!
vill man slippa betala får man nog stå ut med långsamma servrar, fulla ftp:er osv. Sorgligt men sant...
kolla för övrigt in http://www.digikom.net som inte är så våldsamt dyrt och ändå, enligt egna erfarenheter, håller hög kvalité.
/Morph
3 svar · 142 visningar · startad av anhel96
Jag har använt Brinkster en tid nu. Att komma åt sin sida på deras server tar otroligt lång tid! Att däremot gå in i deras File manager brukar gå snabbt. Har försökt hitta en snabbare gratistjänst. Hittade tips härinne på Websamba. Att överhuvudtaget komma in via FTP där för att lägga upp sin sida verkar däremot stört omöjligt. Hänger sig hela tiden, och hastigheten att surfa där ger jag inte heller mycket för. Man undrar ju om man verkligen skulle våga sig på att betala för deras "större" tjänster när gratistjänsten fungerar så dåligt. Borde inte gratistjänsterna sporra för att "signa" sig för en större tjänst?
Någon som vet ett gratis webhotell som stödjer ASP och som fungerar snabbt alltid?
TANSTAAFL!
vill man slippa betala får man nog stå ut med långsamma servrar, fulla ftp:er osv. Sorgligt men sant...
kolla för övrigt in http://www.digikom.net som inte är så våldsamt dyrt och ändå, enligt egna erfarenheter, håller hög kvalité.
/Morph
Men finns det några som helst garantier för att servicen verkligen blir bättre när man väljer de tjänster som kostar?
Är det verkligen helt separata miljöer på servrarna?
nu har jag ingen egen erfarenhet av websamba & brinkster men jag har mycket svårt att tro att de kör sina gratistjänster på samma servrar som betaltjänsten.
Gratistjänsterna blir ju snabbt populära med mycket stort antal användare per server vilket gör att prestanda sjunker. Eftersom företaget inte får betalt från dessa användare är de ju inte heller särskilt intresserade av uppgradering av servrar, det blir helt enkelt inte lönsamt!
Alla seriösa webbhotell (som kostar pengar) har ett förhållandevis lite antal användare per server, servrarna står i särskilda datahallar, de övervakas noggrant, de underhålls på ett annat sätt osv...
Om du nu är villig att betala för webbhotell så fråga gärna efter andras erfarenheter av en viss leverantör, exempelvis här på wf.
/Morph