webForumDet fria alternativet

Ladda upp asp sidan snabbt

ASP

22 svar · 433 visningar · startad av KalsongCesar · sida 2 av 2

Frågan, av KalsongCesar

Problem med att när en person ska logga in och tycker på knappen. Då tar det lite tid för min asp kod som ska göra allt.. men den står och tuggar med förstasidan framme hela tiden.. det känns som för användaren att man kanske inte klickat på knappen.. kan man inte få att de hoppar till asp sidan med koden så den står och tuggar där istället.. då ser man ju iaf att ngt händer,, lite som när man lo

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan mars 2001339 inlägg

du funkar inte response.flush enligt de ställena jag läst på..

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

du ska inte använda response.flush överhuvudtaget..
du vill ha response.buffer=false åsså bara kör din kod..

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Eclipse skrev:

Jag förstår inte heller hur bankerna kan få sina webbplatser att gå så långsamt, det är över min intellegens!

Jag har fått för mig att dom fuskar en hel del, dom skriver Select * i alla frågor i stället för att specificera vilka data dom frågar efter.

Det finns många optimeringstips och endast dom slöa programmerarna får långsamma webbplatser... :-)

Vad du har fått för dig är nog något som diffar ganska rejält med verkligheten, är jag rädd. En utvecklingsgrupp som bygger ett 'bank-system' sitter nog inte och släpper prestanda-läckor i SELECT-satser, som du påstår.

Jag kan däremot ge dig en bra anledning till varför det går sakta; kryptering. 128 bitars SSL gör ganska mycket på prestandan, det kan jag garantera dig.

Det verkar dock numera som om många av sådana system försöker sköta så mycket som möjligt på klient-sidan för att slippa sidladdningar, iallafall på Nordea:s Solo, som jag uppfattar det.

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)