Är det någon som känner till nåt objekt där man kan spara och administera bilder
i EPS och TIFF format?
------------------
ITweb
6 svar · 220 visningar · startad av theguru
Är det någon som känner till nåt objekt där man kan spara och administera bilder
i EPS och TIFF format?
------------------
ITweb
Vad menar du med "administrera"?
Ok kanske dåligt formulerat.
Jag vill kunna komma åt eps filen's
attribut och även kunna spara om den som en jpg.
Gör mig glad och säg att du har ett positivt svar på detta ;)
------------------
ITweb
Jag tror att det finns en del komponenter som kan hantera detta. SJälv har jag dock använt ImageMagick ( www.imagemagick.org ), och anropat det från PerlScript eller via AspExec.
------------------
-------------------
What a waste it is to lose one's mind. Or not to have a mind is being very wasteful. How true that is.
Dan Quayle
Jag ser att imagemagick kan hantera tiff men jag hittar inte nånstans att den kan hantera EPS, om den kan det så är det ju suveränt, angående tiff,jpg så har jag löst detta, det är eps som är problemet
------------------
ITweb
Ja, EPS är ett problem. ImageMagick hanterar det genom s.k. delegates, dvs. andra hjälpprogram som hoppar in utan att man märker det. ImageMagick kräver GhostScript för att hantera EPS, och det är självklart också gratis.
Kvaliteten blir sannolikt inte lika bra som om Photoshop får rastrera bilderna, men funkar gör det.
Tack för all information!
Tala gärna om om hittar nåt enklare altrenativ för aspsidor annars är det väl bara att bita ihop och köra :)
------------------
ITweb