Daniel78Medlem sedan jan. 2001200 inlägg Hallå, detta kan te sig som en onödig fråga men det kan vara intressant att veta varför det blir som det blir!? :)
Om jag skriver så här:
Response.Write "<!--#include file='top.txt'-->"
Så visas aldrig det som finns i top.txt, utan det enda som syns är "<!--#include file='top.txt'-->" i källan. Filen top.txt blir alltså aldrig exekverad.
...skriver jag däremot så här:
<%If blahaha....... Then%>
<!--#include file='top.txt'-->
<%Else%>
Då funkar det ju som det brukar, vanlig HTML, filen exekveras och innehållet i top.txt visas.
Men om jag nu vill använda response.write metoden, ska jag se detta som en omöjlighet?
:birp
med response.write "<!--..." så skriver den bara ut som den ska göra... det kan INTE skriva ut vad som finns i txt filen..
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg Re: Fel vid response.write "<!--include.....
Daniel78 skrev:
ska jag se detta som en omöjlighet?
Japp!
Du får helt lägga in en response.write i includefilen om du vill skriva ut innehållet från den (allternativt spara all text i includefilen i en variabel som du sedan skriver ut)
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg SSI körs innan asp-tolken gör sitt, dvs, du kan inte med asp bestämma vilken fil som skall inkluderas.
Mvh
crisse6Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg det kan man val? server.execute? Select sats?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Server.execute är inte samma sak som att inkludera en fil.
crisse6Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg men man kan val anda bestamma med asp kod, if-sats ocksa???? :)
<%
If bla = blabla then %>
<--! include file="fil.asp" -->
<% Else %>
? :D
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
crisse6 skrev:
men man kan val anda bestamma med asp kod, if-sats ocksa???? :)
<%
If bla = blabla then %>
<--! include file="fil.asp" -->
<% Else %>
? :D
Jo, men då kommer alla filer som ligger med SSI-direktiv i if-satsen ändå att inkluderas. Om koden i filerna körs, det är en annan femma.
Mvh
GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg Nu kan jag inte asp utan skriver mest i php men varför blanda asp och ssi, känns lite onödigt, varför inte inkludera filen mha ett "asp" kommando?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Största anledningen till det är att det inte finns någon funktionalitet i ASP för att inkludera filer.
Det närmaste man kan komma är Server.Execute, men det exekverar angiven fil, icke inkluderar.
Mvh