Är det någon fördel med att "dimma" sina saker?
Dim Tal, Tal2, Summa
Tal = 2
Tal2= 4
Summa = Tal + Tal2
Tal = 2
Tal2 = 4
Summa = Tal + Tal2
Blir det snabbare eller tvärtom??
------------------
"I have to return some video tapes" - Patrick Bateman, American Psycho
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg Om du överst på sidan skriver
<%option explicit%> så kräver sidan att alla dina variabler är "dimmade" eller definerade.
Det gör också så att man slipper att en variabel kan ska fel genom att t.ex. vara felstavad.
------------------
MVH // Cyprys
Cyprys bakgård
Om du någonsin ser mig bli misshandlad av polisen, var snäll och lägg ner videokameran och kom och hjälp mig i stället.
Är det den enda anledning / fördel att använda Dim?
------------------
[Redigerat av Rossifumi den 10 jan 2001]
cascaMedlem sedan feb. 20005 891 inlägg Vissa gånger när jag inte har definierat variabler så har jag fått felmeddelanden, verkar som om "datorn" (i brist på bättre benämning) inte förstår vad som är vad liksom.
Lite flummigt beskrivet kanske ;)
------------------
Canis meus id comedit
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg ASP går snabbare om man använder option explicit.
------------------
Visst blir Guns galosch basal?
Skärper du dig sådär på lur?
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg Sant, eller rättare sagt, det går snabbare om man dimmar variablerna, och med Option Explicit tvingas man till det.
Vi har berört ämnet tidigare.
Med Option Explicit måste man deklarera alla variabler med DIM. Det ger dels en smula effektivare minnesutnyttjande, men den stora prestandavinsten kommer av att ASP-kompilatorn annars (utan DIM) måste gå igenom hela namnutrymmet varenda gång en variabel används, för att kolla om den tilldelats ett värde, och i så fall hämta den från den minnseposition som den interna referenstabellel anger. Med deklarerade variabler kan värdet hämtas direkt.
[Redigerat av emission den 10 jan 2001]
Tack för svaren...
Kanske skall använda dim då :)
Emisson vad har du för webbläsare??? Det står "com-1 bla bla"
------------------
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg IE 5.5 installerad av Visual Studio .NET Beta
Hoppsan... ;)
------------------