Tjena,
Hur ska man skriva för att inkludera en fil på en sida. Jag har provat lite allt möjligt men det funkar inte. Jag vet att man inte får ha body, html osv. med så det är inte därför. Jag har provat med denna koden, finns det någon annan eller är det nåt i den som är fel?
<!-- #include file="test.asp" -->
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg ser väl bra ut...
Får du något felmeddelande?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg På vilket sätt fungerar det inte?
Det händer ingenting. Det är precis som om det inte står någonting där. Tomt överallt.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Och filen som include-raden ligger på, det är en .asp-fil?
trexterMedlem sedan mars 20021 889 inlägg Du kanske ska använda 'virtual' i stället för 'file'.
:)
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg hur ser html-koden ut?
Stödjer webbhotellet detta?
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg
- Innehåller filen som du försöker inkludera någonting?
- Hade det inte funnits stöd för det på webbservern så hade du fått ett felmeddelande.
- Skall det inte vara file utan virtual för att inkludera just den filen hade han du fått ett felmeddelande.
Jag frågar precis som @nders; är det en ASP-fil som den där raden ligger i?
Ehrrm, *host*nej*host :OO
såg att det inte var det. Tack för hjälpen, det underlättade en hel del som ni kanske förstår :)
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg Skulle ju kunna fungera även med en fil med ändelsen .shtml kan jag tänka mig.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
OveRRidE skrev:
Hade det inte funnits stöd för det på webbservern så hade du fått ett felmeddelande.
Nepp, det som sker då är att SSI-instruktionen skickas till webbläsaren, och tolkas av denna som en HTML-kommentar.
Mvh,