Hejsan, har blivit utelåst från min w2k server.(terminal services har pajat) x(
finns det något asp-script som kan starta om maskinen, har ftpkonto till inetpubkatalogen.
Tacksam för snabbt svar
9 svar · 362 visningar · startad av Dpo
Hejsan, har blivit utelåst från min w2k server.(terminal services har pajat) x(
finns det något asp-script som kan starta om maskinen, har ftpkonto till inetpubkatalogen.
Tacksam för snabbt svar
Skulle knappast tro att det finns.
Använder du ett webbhotell så borde de ju kunna starta om servern. Är det bråttom - ring dem!
Annars så har Nickemannen rätt.
m_soderlund skrev:
Använder du ett webbhotell så borde de ju kunna starta om servern. Är det bråttom - ring dem!
Annars så har Nickemannen rätt.
Det var mycket synd. :(
Får väl åka dit och fixa det då.
Den här gången blir det VNC till fjärrstyrningen, terminal services har krashat flera ggr. x(
Rätt och rätt. Du kan via komponenten ASPExec exekvera program på servern, så det är inga problem att t.ex exekvera en .bat-fil som startar om servern.
Men med bara ASP går det inte.
Vide skrev:
Rätt och rätt. Du kan via komponenten ASPExec exekvera program på servern, så det är inga problem att t.ex exekvera en .bat-fil som startar om servern.
Jag ser inte hur jag ska kunna lägga in en komponent med bara tillgång till FTP. :l
Får bli att åka dit.
Jo.
<%
Set OpSysSet = GetObject("winmgmts:{(Shutdown)}//./root/cimv2").ExecQuery _
("select * from Win32_OperatingSystem where Primary=true")
for each OpSys in OpSysSet
OpSys.Reboot()
next
%>
Man måste dock ta bort anonym access till den sida lägger scriptet på så att man kan logga in som en användare som har rätt att boota om. (IUSR_DATORNAMN har det inte som standard.)
niko, där ser man, man lär sig varje dag att inte anta saker. ;)
niko, där ser man, man lär sig varje dag att inte anta saker.
Ja, det gör man. Bara för att förtydliga: Vad man kan göra är en sak, vad man får göra är en helt annan.
Med VBScript på 2000/XP så kan man göra i princip vad som helst. IUSR_DATORNNAM får dock normalt aldrig boota om, oavsett om man använder ASPExec, WScript.Shell, skriptet ovan eller nåt annat.