MMannenMedlem sedan jan. 2003247 inlägg Håller på med en meny med flera under menyer som hämtas från en databas.
Jag har fått allt att fungera nu men jag har ett problem.
När jag klickar på en kategori så kommer undermenyn upp och de andra kategorierna visas fortfarande.
Men när jag sedan klickar vidare på undermenyn så det öppnas en till så försvinner de undermenyerna som nyss var klickbara.
Det är så att jag behöver få allt dynamiskt för det kommer vara ca 6 undermenyer.
Hur gör jag detta?
PS: Hoppas att ngn förstår! :h
Lägger in så man får se hur det är...
Första visningen:
Test1
Test2
Test3
När man klickat på Test3:
Test1
Test2
Test3
-Under3
Men när mansedan klickar på Under3 så försvinner Under3 och då visas bara de understa undermenyerna:
Test1
Test2
Test3
-Under32
-Under32
-Under32
MmrblondeMedlem sedan aug. 20012 349 inlägg Du får nog skriva en fin rekursiv funktion som går bakåt och ritar upp alla föräldar till den du klickade på...
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=74449
in den tråden diskuterade jag precis något liknande, dock blir detta mer komplicerat och jag har inte tid att i detalj gå in på det.
Men du vet ju vilken som klickades på. Så du får gå bakåt i ditt träd från den du lkickade på och ta fram vem som är root och sen placera ut ditt träd under den.
1. skriv en funktion som ritar upp ditt träd (spara ner den i en sträng tex) bakåt från den du klickade på.
2. Börja skriva ut dina översta menyer, när du kommer till den som var din aktuella root (i ditt exemple, Test3) så stoppa in ditt träd som du tagit fram i ett.
3. rita ut undrmenyerna till den du klickade på (under32 osv.)
4. rita ut resten av de översta menyerna.
En tanke bara som kanske inte är bäst ur prestanda, men jag pallar inte tänka ihop något bättre just nu för jag måste jobba.
Lycka till
MMannenMedlem sedan jan. 2003247 inlägg Blir helt mongo!!
Jag får det bara inte att fungera.
Ngn som har gjort en meny med obegränsade undermenyer?
Kan du isåfall kontakta mig, eller har du ngt tips, skriv då här!
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inläggMMannenMedlem sedan jan. 2003247 inlägg Tack ska läsa denna senare då jag har tid.
Vad säkte du på?
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inläggJag kom ihåg topic:en ifrån förut och sökte på: Oäääääändligt...