Jaha då var julen och nyår över och arbetet har satt igång. Märkte att jag visst höll på med ett intranet projekt innan jag gick på semester :e
Ett par småfrågor nu för att få min igång min hjärna.
Hur "trackar" jag användarna ? Alltså antag att en användare är med i gruppen utvecklare. När han loggar in vill jag att han ska se nyheter för utvecklare. Ska man använda cookies eller finns det något smidigare sätt ?
Någon som råkar ha en bra sida med exempel på en eventkalender ? Vill att alla användare ska kunna fylla i olika händelser i en publik kalender och att de dagar som har inskrivna händelser ska vara klickbara. Hur löser man det på smidigast sätt ?
Jo, det där men att komma tillbaks ifrån semetern kan vara en lömsk jäkel... ;)
Om alla har statiska ip-nummer sp kan du ju göra en kontroll på den, och sedan ha en kontrollista som du kolla den personen mot... Annars är nog cookies det enklaste sättet...
Har inte riktit testat detta, men det finns någon slags inbyggd kalender-komponent i ASP som du kan anropa... kommer dock inte ihåg vad den hette... sök, sök, sök... ;)
Mvh, Vide
------------------ It's now safe to turn your computor to the left. Kom hem till mig...
ja men titta titta. Hittade en bra kalender, bra med folk som uppmanar till sökning ibland ;)
Något som jag däremot inte riktigt har greppat är det här med cookies. Hur fungera det rent praktiskt ? Ingen som råkar ha ett praktiskt exempel ? Och säg inte "sök sök" för då kastar jag en snöboll på dig :e