tja! Hur gör jag så att när man klickar på en länk kommer en ruta upp och joinar en IRC kannal? Asså inte satt Mirc startar! Att det kommer upp en ruta med chatten i!? Sen att användaren får sitt användar namn från session("anv")
Hoppas ni hajjar :P
5 svar · 341 visningar · startad av DiDjo
tja! Hur gör jag så att när man klickar på en länk kommer en ruta upp och joinar en IRC kannal? Asså inte satt Mirc startar! Att det kommer upp en ruta med chatten i!? Sen att användaren får sitt användar namn från session("anv")
Hoppas ni hajjar :P
bra fråga, jag vill med veta =)
javaapplet förmodligen
Jag har sett andra sidor där de inte kör en javaapplet utan kört det i traditionell asp. Jag minns dock att det inte är så bra prestandamässigt att köra via asp bara.
Meddela gärna om du hittar nåt script. Det kan vara kul att se hur de byggt det.
KoTTeN skrev:
Nu är jag så fräck så jag kopierar rakt av ur Zipp3rs signatur:
<a href="irc://matrix.de.eu.dal.net:6667/webforum" target="_blank">Respekt #webforum</a>Detta öppnar på något sätt IRC och dal.net samt kanalen webForum, fråga mig inte hur.
Tack zipp3r :r
Jo, det där öppnar det IRC-programmet man har på datorn med #webforum uppe. Så om man har mIRC på datorn öppnas det, och om jag har fattar det rätt vill DiDjo inte ha det så. :)