webForumDet fria alternativet

Konvertera hyperlänkar

3 svar · 312 visningar · startad av Andiee

AndieeMedlem sedan mars 2000167 inlägg

Ja, koden är jag mycket tacksam för Andreas L!

Men, men

Är det fel på koden? Efter en radbrytning gör den inte om det till hyperlänk.
Jag har två inlägg. På ena finns det en länk mitt i texten och den funkar. På den andra ligger länken sist, längst ner efter 2 radbrytningar. Funkar ej.

Hmm...??

------------------
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh, Andreas
zizo@telia.com

Andreas LMedlem sedan sep. 2000215 inlägg

Hejsan!

Jag vill minnas att scriptet använder Replace-funktionen för att byta ut vanliga radbrytningar mot HTML-radbrytningar.

Det är superviktigt att man lägger mellanslag på var sida om BR-taggen i replacefunktionen.

Om man inte gör det så kommer din inskrivna hyperlänk att se ut såhär efter att jag använt funktonen Split() för att skapa Array-en ex.
<br>http://www.site.com

Ovanstående exempel är inte någon korrekt URL och kommer inte att konverteras. Jag har själv inte haft några problem med scriptet vad jag kan minnas(efter att jag fixade till den buggen som var från början), men se till att du verkigen har med mellanslag runt BR-taggen i replacefunktionen så skall det säkert fungera.

Om du däremot inte skriver in dessa mellanslag så kommer du att få ett sådant fel som du beskriver.

Hoppas att det löser dina problem!

Gott nytt år!

/Andreas L

------------------
"Life's a bitch who sucks... then you marry one who doesn't"

AndieeMedlem sedan mars 2000167 inlägg

Det stämde. Jag hade lagt in ett förre men inget efter och det var därför det fungerade på den ena och inte på den andra...

Tack så mycket!

------------------
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh, Andreas
zizo@telia.com

racceMedlem sedan juni 200029 inlägg

Hej! Jag ser ingen kod eller nånting? Kan nån vara snäll och skriva den så jag kan testa. Vill också konvertera hyperlänkar..
:)
;)

138 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)