Hej!
Hur skriver man för att få veta på vilken domän top-framen ligger?
Alltså fungerar inte tex:
request.servervariables("SERVER_NAME")
eftersom den ger den närmaste och de ligger inte på samma server...
/Tack :)
6 svar · 240 visningar · startad av Molna
Hej!
Hur skriver man för att få veta på vilken domän top-framen ligger?
Alltså fungerar inte tex:
request.servervariables("SERVER_NAME")
eftersom den ger den närmaste och de ligger inte på samma server...
/Tack :)
Verkar ju mystiskt, eftersom att det skall vara servervariabeln för att få ut domännamnet.
Ja, precis. Alltså, jag har ett frameset som ligger på en egen server och som kan vara en av två domäner, och i framesetet ligger ett frameset som ligger på en egen server och domän. I det innersta framesetet finns en sida som beror på vad det yttersta frameset har för domän. Alltså om tex det yttersta framesetet nås genom att en person tex går till mindomän.se så ska sidan i det innersta framesetet göra en sak, och om den nås genom mindomän.nu så ska den göra en annan sak...
Jag vet att jag inte kan förklara, är det någon som är med mig så här långt? :) Och ännu bättre, är det någon som vet hur jag ska lösa det?
/Tack:)
Antingen får du använda javascript, eftersom asp inte vet vad ett frameset är, eller, så får du använda servervariabeln i frameset-asp-filen, och skicka som querystring eller liknande till alla frames som behöver veta.
Mvh
Ja, men det går inte att ha asp i yttersta framesetet, bara i innersta och det hjälper ju inte..:) Det är alltså omöjligt att ta reda på topframens domän?
Du kan skriva ett javascript i framesetfilen, som kollar av adress och lägger till i querystring?
Ah, det är ett bra förslag, hittade dock ett annat sätt nu som verkar fungera.. Tack för all hjälp :)