Åtgärder:
- Ctrl+Alt+Delete och avsluta allt som har med Access att göra? (Men det borde gå ändå..)
- Omstart av dator.
14 svar · 296 visningar · startad av trexter
Ville endast skapa en db-koppling till databasen, är säker på att den är stängd men ändå får jag felmeddandet ovan.
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Jet OLEDB:Database Password=xxx;Data Source=" & Server.MapPath("db.mdb")
:)
Åtgärder:
- Ctrl+Alt+Delete och avsluta allt som har med Access att göra? (Men det borde gå ändå..)
- Omstart av dator.
Usch, tar 10 minuter att starta den datorn typ. ;)
Men jag kan testa.
trexter skrev:
Usch, tar 10 minuter att starta den datorn typ. ;)
Men jag kan testa.
Vad är det för dator??
Min 166:a tar bara 2 minuter att starta, och då har jag ändå hyfsat mycket där. Låter som att du ska ta bort lite från autostarten på den datorn!
Det är en 450. Men jag kör Win2k Server Adv, och den är seeeg!
Ursäkt att jag frågar men, VARFÖR????
W2K AS är optimerad för större servrar (fler cpu ...) du får bättre prestanda med W2K Server..
Ursäkt att jag frågar men, VARFÖR????
Nej, då frågan är högst berättigad, för Advanced Server är inte direkt nåt man har inne i garderoben som hemma-dator. ;)
Måste nog säga att tråden har hamnat lite off-topic, men jag får väl ändå spinna vidare:
Om han vill ha Advanced server på sin burk så får han väl ha det. Jag ser det som status att ha ett fett operativsystem. Och Advanced server är ett fett OS. :e
Om han vill ha Advanced server på sin burk så får han väl ha det.
Ja, om han har betalat för det, så får han det. Och har han råd med den licensen så borde han ha råd med lite kraftigare hårdvara också. :P
Det kan vara på flera olika sätt.
1. Jag kan ha sparat en j-kla massa veckopengar och köpt ett serveroperativsystem för ett tiotal tusen kronor.
2. Jag kan ha fixat en version gratis på ett eller annat sätt.
3. Eller kan det tom. vara så att operativsysystemet inte köpts av mig utan av en annan person och att jag bara får låna lite utrymme för att köra mina små ASP-scripts och sådant på.
:)
Och ialla 3 fallen så ifrågar sätter jag lämpligheten att köra det på en sådan liten maskin.
Man tjänar ingenting på att köra AS på en singel CPU maskin, du får bättre prestanda om du kör vanliga server varianten.
Jag skulle lagt dom pengarna som skiljer på bättre hårdvara.
du får bättre prestanda om du kör vanliga server varianten.
Jag skulle vilja påstå att det är högst marginellt. Både Server och Advanced Server ska rulla på OK på en 450 MHz:are under par förutsättningar: Man har minst 256 MB minne. Man har satt upp den som stand-alone server (inte PDC).
Jag kör själv 2003 Server på en 333 MHz/256 MB och den är tom snabbare i GUI:et än XP Pro på samma maskin.
Möjligt, men han påstod att maskinen tar 10minuter att starta, och en möjlighet är just att OS'et är förstort för den maskinen.
Ja, jo. Nu är ju alla server-OS så klart långsammare vid omstart. Men tar det 10 minuter så ska man nog satsa på: mer minne, stänga alla tjänster man inte behöver, och framförallt inte köra den som PDC (då blir den långsam vid omboot).
Sedan kan ni ju naturligtvis dela alla "va?-värden" med 2. :e
Jämför med "jag fångade en fisk som var en meter lång" och
"Jag känner en som sprang 10 mil".
;)