Alltid citationstecken runt länkadresser.
Response.Write "<b><a href=""../"& RS("Resultat") &""" target=_blank>"& RS("Resultat") &"</a> <br> <br> " & vbCrLf
Mvh,
2 svar · 217 visningar · startad av oGGo
Hej, jag har tankat en liten men ack så fin liten ASP sökmaskin till in sida.
I min databas jag har så finns bara ett fält vilket innebär ett filnamn och mapp. ex. m/mongo trams/hej du där.txt
Nu är det dock så att det går fint att söka på ex. mongo trams och den skriver ut resultatet snyggt, med fullständig sökväg. Dock när man hovrar länken den skapat, så går länken till första mellanslag. Sedan blir det ingen länk.
Ex. <a href="m/mongo">m/mongo trams/hej du där.txt</a>
Detta finner jag mycket lustigt för när den skriver båda med samma som använder samma tabell så blir dom inte like. Någon som har en lösning?
<%
Dim Con
Dim SQL
Dim RS
Set Con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Con.Open "DBQ=" & Server.MapPath("lankar.mdb") & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"
%>
<html>
<head>
<title> Sök </title>
</head>
<body style="background-color: #CFC2C2"></body>
<p><font face="Verdana" size="1">
Det finns totalt <b><% Set db = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
db.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ="& Server.MapPath("lankar.mdb")&";"
SQL = "SELECT Count(*) From Sok"
Set rs = db.Execute(SQL)
%> <%=RS.Fields(0) %></b> ackord i databasen. </font></p>
<form action="sok.asp" method="post">
<font face="Verdana" size="1">
<input type="text" name="sokord" size="24" style="border: 1px solid #000000"><br>
<input border="1" src="../img/Search/sok.gif" name="I1" type="image" style="border: 1px solid #000000"></font></form>
<p><font face="Verdana" size="1"><%
If Request.Form("sokord") <> "" Then
Response.Write "Din sökning på <b>" & Request.Form("sokord") & "</b> gav följande träffar.<br><br>" & vbCrLf
SQL = "Select * from Sok Where Resultat Like '%" & Request.Form("sokord") & "%' "
SET RS = Con.Execute(SQL)
While Not RS.EOF
Response.Write "<b><a href=../"& RS("Resultat") &" target=_blank>"& RS("Resultat") &"</a> <br> <br> " & vbCrLf
RS.MoveNext
Wend
RS.Close
Set RS = Nothing
End If
%></font></p>
</html>
<%
Con.Close
Set Con = Nothing
%>
Alltid citationstecken runt länkadresser.
Response.Write "<b><a href=""../"& RS("Resultat") &""" target=_blank>"& RS("Resultat") &"</a> <br> <br> " & vbCrLf
Mvh,
oj foolish me...tack & bock