WibergMedlem sedan juni 20003 169 inlägg Håller på att utveckla en sida som sen kommer att ligga på en server med chiliasp.
Skulle därför behöva lite tips på om det är något man ska undvika för att det ska funka på den servern också... Har bara tillgång till en nt-server med "riktig" asp...
WibergMedlem sedan juni 20003 169 inlägg Var min fråga för luddig eller är det ni som är luddiga? :)
Det kanske är vi som är luddiga, eller helt enkelt oerfarna? Jag har i alla fall aldrig jobbat med chiliasp, eller Sun1ASP som det numera heter (om jag ej missminner mig).
WibergMedlem sedan juni 20003 169 inlägg Bara det inte är min fråga som är luddig så är det lugnt... ;)
Det är den inte. Det är vi som är okunniga, eller så är det de kunniga som är offline. ;)
Är det förresten nya wiberg.info som kommer ligga på servern?
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg Eller så kanske inte alla hinner svara under just den timmen som du gav webforum.
Just den timmen då man sluta arbeta och gärna äter middag till detta. :bire
Det går inte snabbare för att du tjatar, lovar. ;)
QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg Om inte jag har är helt ute och cyklar så ska ChilliASP vara likvärdigt med ASP 2.0 så om du testkör på en win98/me/nt så bör det inte vara några problem :birp
nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg Har heller aldrig använt Chiliasp. Men om man utvecklar i IIS-miljö och noga undviker alla features som inte finns beskrivna i Chili!Soft-dokumentationen (välj rätt version) så borde man väl vara någorlunda "safe"?
WibergMedlem sedan juni 20003 169 inlägg Tack för svaren!
Är det förresten nya wiberg.info som kommer ligga på servern?
Nope. En sida åt en kund...
Det går inte snabbare för att du tjatar, lovar.
1. Räkna antalet svar innan mitt andra inlägg.
2. Räkna antalet svar efter mitt andra inlägg.
3. Dra din egen slutsats... ;)
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg
1. Räkna antalet svar innan mitt andra inlägg.
2. Räkna antalet svar efter mitt andra inlägg.
3. Dra din egen slutsats...
De som skickar SPAM får också fler svar ifall de skickar sina brev, än om de skulle låta bli.
Men de blir inte populärare för det.
WibergMedlem sedan juni 20003 169 inlägg Liiite skillnad på två inlägg i rad och spam men okdå. Jag ger mig... :)
K@llenMedlem sedan mars 20032 667 inlägg
Quid skrev:
Om inte jag har är helt ute och cyklar så ska ChilliASP vara likvärdigt med ASP 2.0 så om du testkör på en win98/me/nt så bör det inte vara några problem :birp
Du är totalt ute och cyklar. De är uppe minst i version 4.0.2920, då jag kollade på mitt hotell nu.
Det enda som bör betänkas är att koda efter rätt scriptmotorversion. Du kan glömma tex reguljära uttryck.
Ett script för att kolla scriptmotorversion signerad Vide:
<%
s = ScriptEngine & " version "
s = s & ScriptEngineMajorVersion & "."
s = s & ScriptEngineMinorVersion & "."
s = s & ScriptEngineBuildVersion
Response.write s
%>