webForumDet fria alternativet

Server.CreateObject Failed

7 svar · 263 visningar · startad av Darren

DarrenMedlem sedan dec. 2002741 inlägg

Innan vi börjar så skall jag säga att jag är nybörjare på ASP. :e

Har en ASP skript som jag laddat upp till ett webbhotell och då visar det sig att det inte fungerar. Nämnas bör också att samma skript fungerar lokalt på min dator.

Följande felmeddelandet är den jag får tillbaka:

Server object error 'ASP 0177 : 800401f3'
Server.CreateObject Failed
/test/viktoria.asp, line 129

Invalid ProgID

Objekt jag försöker skapa är en Msxml2.DOMDocument.4.0.

Betyder ovanstående felmeddelande att webbhotellet inte har MS XML parser 4 installerad eller vad?

Finns det någon motsvarighet för phpinfo() i ASP? Alltså någon funktion som listar serverinställningarna så man kan se vad som är installerat och vad inte.

m_soderlundMedlem sedan sep. 20024 733 inlägg

Webbhotellet har inte den komponenten installerad. :(
Jag känner inte till någon motsvarighet till phpinfo().

@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg

Re: Server.CreateObject Failed

Darren skrev:

Betyder ovanstående felmeddelande att webbhotellet inte har MS XML parser 4 installerad eller vad?

Med största sannolikhet ja.

Darren skrev:

Finns det någon motsvarighet för phpinfo() i ASP? Alltså någon funktion som listar serverinställningarna så man kan se vad som är installerat och vad inte.

Nej, inte vad jag känner till. Man får prova och instansiera objekt. Blir det fel så funkar det inte. :l

Lycka till.

Mvh,

Det var som jag tänkte. Dags att ringa de lite... x(

Tack ska ni ha för hjälpen allihopa.

nikoMedlem sedan juni 20022 415 inlägg

Har du provat att bara instansiera den med Createobject("MSXML2.DOMDocument"). Då får du åtminstone den senaste versionen som finns installerad. Använder du sen inga speciella features från 4.0 så räcker kanske det bra?

Alltså någon funktion som listar serverinställningarna så man kan se vad som är installerat och vad inte.