Inte så konstigt. Du exekverar ju aldrig SQL-satserna.... ;)
Jag har ett problem med databaskopplingar. jag har bytt kopplingar från dsn-lösa till kopplingar med dsn. sidorna hittar databaserna men skriver inte in något i dem på de flesta ställen. sidorna som jag använder kopplingarna på tillhör ett community som jag håller på med. på den sida där man registrerar sig fungerar det att skriva till databasen, men inte tex i gästboken eller i mailgrejan. en del saker behöver uppdateras oxå. första gången man loggar in så öppnas ett popup fönster. samtidigt ska ett fält sättas till true vilket ska indikera att man redan läst det fältet. jag har använt samma koder på andra ställen i communityt och de fungerar.
Och man kan förresten inte heller ta bort saker. har kollat i en bok och följt de exempel som stod där och inte fått det att fungera.....Så jag behöver hjälp med dett...
Här är koden för uppdatering:
<%
Set Conn=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DSN=craddle;UID=;PWD="
SQL="UPDATE users SET first = TRUE WHERE reciever='"&trim(Session("UserId"))&"' "
Conn.Close
%>
oc här är koden för att skriva in till db:n:
<%
Session("what")=Request.QueryString("rece")
Conn.Open "DSN=cradbook;UID=;PWD="
SQL="INSERT INTO guests(message, sender, timo, dato, reciever) VALUES ('"&Request.Form("meddelande")&"','"&Session("UserId")&"','"&time&"','"&date&"','"&Request.QueryString("rece")&"')"
Conn.Close
%>
och här är koden för att ta bort:
Conn.Open "DSN=cradbook;UID=;PWD="
SQL="DELETE FROM guests WHERE id = '"& Request.QueryString("dels") &"'"
Conn.Close
Snälla någon....Hjälp mig...!!!! :)
McMiller
------------------
www.jelly-head.net ---- Din nya nöjesguide!!!