GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg Hejsan!
vet inte om detta e re rätta forumet, men min fråga är finns det något sätt att då ngt postas i databasen nu så skickas ett mail till mig, men jag vill vidare utveckla detta till att då ngt postasså skall det skickas ett sms till min mobil??
vad krävs för detta??
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg En komponent. Titta på hotscripts
GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg hittade inget på hotscripts, är det någon som har någon erfarenhet av detta? eller som har den krävda komponenten?
DavidBMedlem sedan jan. 20001 372 inlägg som jag precis svarade i din andra tråd:
http://www.aspsms.com/
GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg men e inte detta en tjänst man beställer av dem?? dvs en sms tjänst där folk kan skicka sms från en websida till någon annans nalle?
det jag vill är att då ngt postas i databasen så skall ett sms skickas enbart till MIG. Finns denna möjlighet överhuvudtaget om ja kostar den pengar eller finns det någon gratis lösning?
Är nog dåligt med såna gratislösningar nuförtiden inom SMS :(
Tror du får räkna med minst 30-50 öre/sms.
Clickatell.com har nått, som nog går att anpassa som du vill, men det kostar ju.
Fast förresten, en del mobilabbonemang har väl "gratis"(fast kostnad) sms notify med en del av mailet, du kanske kan gå den vägen?
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Ja, msn har ju någon sådan funktion. Alltså när någon skickar ett mail så blir man automatiskt informerad via sms. Har dock aldrig testat detta.
GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg då bör tekniken finnas, men finns det något script tillgängligt? ngn gratis komponent?
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg En del mobiltelefonabonnemang (tex Telia ) tillåter ju att man mailar till mobilen (som tar emot i form av SMS) Kan inte det var en lösning?
GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg hmmm... hur skulle det se ut då, att man inbäddar mobilnumret som mail i jmail scriptet??
kan kanske va en lösning, smart tänkt... men kostar detta någonting?? dvs kostar det att ta emot sms om man kör denna metod, någon som vet ngt om det annars så hör jag med telia
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg Följ länken jag postade...
pontaMedlem sedan juli 200237 inlägg har gjort en liten server för att skicka sms.... om du har nokia phonecard 1.0 så kan du kankse få ta del av den lösningen ;)
GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg ponta skulle va kul om du kunde precisera dig, och om du har lösningen för mig så skulle jag vara intresserad, vad är phonecard 1.0 ??