webForumDet fria alternativet

Bevaka Tråd...

ASP

6 svar · 269 visningar · startad av MickeA.com

Medlem sedan feb. 20034 441 inlägg
Frågan#1

Hej

Har här mitt fina forum i flash, som funkar rätt bra hittills, lite finlir kvar bara.

Nu skulle jag vilja veta hur man bär sig åt för att bevaka en tråd, eller så att användaren kan välja om denna vill bevaka trådar osv.

Vill skicka ett mail till användaren med lite info, att tråden är under bevakning osv.

Med Jmail vill jag skicka detta mail.

Tack

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

... sök på detta forum.. denna fråga har varit uppe många gånger.

Sökte på "bevaka" hittade ett annat, om Jmail, men det gav mig inte så mkt... där var detbara om hur man skickade mailet, det har jag kolla på.

Det är det innan som jag inte får o spela schysst, hur säger jag åt db'n att kolla om det fiinns ngra nya inlägg??

Säger användaren till själv att han vill bevaka tråden?
isåfall hade jag gjort något så här:

skapar en ny "mall" eller vad det heter i databasen :D

[bevaka]
-- USERID - Tal
-- TOPICID - Tal
-- Topic_Date - Datum

Så när användaren har markerat "Bevaka tråd" eller något så lagras användar ID:et och forum id:et.. och när denna person valde bevaka tråd... sen är ju problemet att göra att ASP koden skickar mailet automatiskt.. ASP kan man inte kontrollera tid så perfekt. så du får nog göra någonsätt..

Ok?

Det där sa inte så mkt, det gäller ju bara att man får asp o fatta at dett finns inlägg nyare än när anv. var inne seanste, sen är det väl inga probz o skicka maiolet.

Du kan ju göra en kontroll till det jag skrev innan.. när person 12 skriver i den tråd som person 2 í forum 4 har bevakat så gör du en kontroll.. är datum "nu" nyare än det som finns i databasen.. då ska alla med forum 4 skickar ett mail...

hmm, ok, får fundera lite mmer på 't

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)