Jag har ett litet medlemsregister. Ett av fälten som användarna kan fylla i vad gäller sina personuppgifter gäller ICQ-nr. Från ICQ's hemsida plockade jag nedanstående kod som skapar en liten indikator om en person är online eller offline. Nu är det bara så att vissa inte använder ICQ och därför inte fyllt i nåt nummer där. Det som händer då om jag gör en listning av alla medlemmar och lägger in denna kod också är att det endast hamnar en ful bild-platshållare hos de personer som inte har ICQnr. Hur kan jag styra detta när jag hämtar datan från databasen, eller när jag gör listningen?
Här är en förkortad variant av min kod: (innan har jag givetvis öppnat databasen och skapat en connection.)
Gjorde enlogt nedan, för att även pseroner utan ICQ ska listas.
MEN, det fungerar inte. Första personen i listan listas perfekt med ICQ, den andra personen har inte ICQ och listas också perfekt, men på den tredje personen ballar det ur. Denna person har ICQ men det stoppar på raden E-post och följande personer efter denna kommer inte alls med. Får följande felmeddelande:
Körningsfel i Microsoft VBScript fel '800a000d'
Inkompatibla typer: '[string: ""]'
/login/member.asp, rad 168
Min kod:
<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="98">
<%
Set RS = Connection.Execute(SQLStmt)
Do Until RS.EOF
%>