webForumDet fria alternativet

Varför fungerar inte detta?

ASPur ASP

2 svar · 164 visningar · startad av anhel96

anhel96Medlem sedan dec. 2000124 inlägg

Följande kod fungerar utmärkt i Explorer men inte i Netscape. Det som är tänkt är att alla medlemmar ur ett register ska presenteras. Det fungerar som sagt i IE, men i Netscape listas endast den person med det förnamn som kommer sist. Exempelvis så kommer endast Viktor's uppgifter att presenteras, då ingen har ett förnamn som t.ex. börjar på w,x,y eller z.

<%

Set db = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
dbFilePath = Server.MapPath("..\db\db.mdb")
db.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & dbFilePath & ";"
Set recSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

visa = "SELECT * FROM Login ORDER BY Fornamn"
recSet.Open visa, db
Do Until recSet.EOF

%>

<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="98">

<tr bgcolor="#FFFFDC">
<td height="15">
<p style="border-top-style: outset"><span class="newstopic"><font face="Verdana" size="1"><b>Namn:</b> </span><span class="text"><%=recSet("ForNamn") & " "%><%=recSet("EfterNamn")%></span></p>
</font></td>
</tr>

<tr bgcolor="#FFFFDC">
<td height="15"><span class="newstopic"><font face="Verdana" size="1"><b>Adress:</b> </span><span class="text"><%=recSet("Adress")%></span></td>
</tr>

<tr bgcolor="#FFFFDC">
<td height="15"><span class="newstopic"><font face="Verdana" size="1"><b>Postadress:</b> </span><span class="text"><%=recSet("PostNummer") & " "%><%=recSet("Ort")%></span></td>
</tr>

<tr>
<td height="10"> </td>
</tr>

<%
RecSet.MoveNext
Loop
Recset.Close
db.Close
%>
</table>

[Redigerat av anhel96 den 16 dec 2000]

RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg

Eftersom ASP körs på servern så kan du utgå ifrån att det inte är i ASP-koden det är fel, utan att felet är HTML-relaterat.

Vad jag kan se så skriver du ut upprepade <table ...> taggar och avslutar med endast en </table>. Det är inte korrekt HTML, och är troligen anledningen till att NN inte vill kännas vid din sida.

Beroende på vad du vill göra så får du antingen flytta ut <table ...> ur loopen, eller flytta in </table> i den.

------------------
Robban < robban@lipogram.com >

anhel96Medlem sedan dec. 2000124 inlägg

Jag lyckades lösa det precis innan jag fick ditt svar.
Jag flyttade in "Do Until recSet.EOF" inne i <table...>
Då funkar loopen som det var tänkt.
Tack i alla fall.

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)