webForumDet fria alternativet

PDFmodul

9 svar · 259 visningar · startad av nilzzon

nilzzonMedlem sedan aug. 2000106 inlägg

Hej.

Jag undrar om det finns någon modul till asp för att skapa PDF filer, on the fly?

//Markus

------------------
---
/M.

emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Det finns en hel del. Kolla på www.pdfzone.com

Finns det någon som har praktiskt erfarenhet av att skapa PDF via ASP? Och som kan ge några grundläggande tips?

------------------
---
/M.

Det beror alldeles på hur du tänkt använda det, vilka krav du har på kvaliteten etc.

Hur menar du? Har du exempel?

Jag har tänkt att... registerföra ansökningar. De skall vara läsbara och kunna läggas upp på ett bra sätt. Informativa PDF:er, ingen överdriven layout.

------------------
---
/M.

Då föreslår jag att du skriptar t.ex. Word genom ASP, och låter Word skriva ut i PDF alt. Postscript för vidare transport till Acrobat Distiller.

sgtpepperMedlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Kika på http://www.activepdf.com

------------------
"Common sense is the collection of prejudices acquired by age 18" - Albert Einstein

tohaMedlem sedan dec. 1999707 inlägg

Har också kollat på lösningar inom området.

Kom på den eminenta lösningen att använda sig av rtf-filer istället som är ett slags beskrivande dokument. Fördelen är att rtf-filer är som html-filer, beskrivande textfiler vilket har den fördelen att man kan arbeta med FileSystemObject.

------------------
/ Torbjörn Hansson, webbutvecklare
Endero Sverige

RTF är helt klart en möjlighet om man bara vill ha lite textformatering, men då är heller inte steget långt till HTML eller någon form av XML.

tohaMedlem sedan dec. 1999707 inlägg

Fördelen med rtf-dokument är gjort för pappersmedium vilket inte html är. Dessutom finns det en del finesser som man kan göra med rtf-dokument som är lite kluriga i html.

------------------
/ Torbjörn Hansson, webbutvecklare
Endero Sverige

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)