ironheadMedlem sedan mars 20011 346 inlägg får detta fel
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server (0x80004005)
Invalid connection string attribute
/sida/menu.asp, line 40
Rad 40:
TestCol.TestTree application("ConnStr"), application("provider")
Global.asa
Sub Application_OnStart
Application("ConnStr") = "Driver=SQL Server;Server=SERVER;UID=sa;Database=test"
Application("provider") = "SQLOLEDB"
Vad kan det bero på? Jag har kört samma applikation på en W2k Server med MSSQL 7.0 men funkar inte på min W2k Server med MSSQL2000
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Vad finns i application("ConnStr") och application("provider")?
ironheadMedlem sedan mars 20011 346 inlägg
Vad finns i application("ConnStr") och application("provider")?
ööh! som jag skrev:
Application("ConnStr") = "Driver=SQL Server;Server=SERVER;UID=sa;Database=test"
Application("provider") = "SQLOLEDB"
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Jag skulle bara se ifall du var med.
Jag förstår inte riktigt vad koden gör, finns det mer?
ironheadMedlem sedan mars 20011 346 inlägg Det enda jag gör är att anropa en dll-fil med uppkopplingsinfo via global.asa & "Application".
i själva dll-filen är det bara ett anrop till en SP som i sin tur returnerar ett recordset som skickas tillbaka till ASP-sidan.
inget konstigt......som sagt med windows 2000 server & MS SQL-Server 7.0 funkar det utmärkt, men med en annan windows 2000 och MS SQL-Server 2000 funkar det inte alls :(
MDAC 2.7 är installerad & tilläggas ska kanske att jag scriptat ut SP & tabeller från den fungerande sajten och lagt in dem i denna (w2k/mssql2k)
hjälper detta? eller måste du ha kod...?!
nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg Jag hänger inte riktigt med. I Connectionstringen anger du att du att du vill köra på ODBC-drivern och sen anger du OLEDB-drivern i Application("provider"). Varför?
Kan du inte bara köra på:
Application("ConnStr")="Provider=SQLOLEDB.1;Persist Security Info=False;User ID=sa;Password=; Initial Catalog=test;Data Source=SERVER"
Nu förutsätter jag att SQL Servern är inställd på SQL Server och Windows autentisering.
ironheadMedlem sedan mars 20011 346 inlägg eh! Vet inte...inte jag som gjort det från början...är det helt fel?
inte så bra på det...
1.) vad e skillnaden mellan odbc & oledb...
2.)finns det nån anledning till att man skulle ha dessa 2 tillsammans?
nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg 1. Det är olika typer av DB-drivrutiner. OLEDB är nyare och bättre (för det mesta).
2. I samma projekt och mot samma DB? Nej.
ironheadMedlem sedan mars 20011 346 inlägg *hmmm* undra varför de gjort så, då?!
ja, ja tack iaf! Ska testa...