webForumDet fria alternativet

Vidarebefodra Cookies

ASP

1 svar · 198 visningar · startad av Lime

Medlem sedan sep. 2001961 inlägg
Frågan#1

Tjing!

Jag sitter och bråkar med ett cookie-problem i en CM-server. Problemet är följande:
1. Användaren loggar in i systemet och får då ett antal cookies för att hålla reda på att man är authorizerad.
2. Användaren begär att utföra en tjänst enom att anropa "ServiceXPage.asp".
3. ServiceXPage.asp behöver i sin tur anropa en WebServices-server (WS_ServiceX) för att få ut ett XML-träd. Detta sker i server side ASP/WB. För att anropa WS_ServiceX på den servern måste man vara behörig.

Om jag gör anropet direkt från browsern, alltså i samma session som användaren är inloggad i, får jag ut korrekt XML-struktur.

Vad jag försöker göra är att från Request-objektet plocka ut de cookies som berättar att jag är authoriserad och skicka med dom i den HTTPRequest som jag skickar till servern. Jag använder mig av MSXML2.ServerXMLHTTP som requestobjekt och tycker att jag ska kunna använda metoden MSXML2.ServerXMLHTTP.setRequestHeader(bStr header, bStr value) på följande sätt:
[perl]
oXMLHTTP.open "GET",url
oXMLHTTP.setRequestHeader("Cookie", Request.ServerVariables("HTTP_COOKIE"))
oXMLHTTP.send
[/perl]

Men nej. Någon som har någon bra idé om vad som blir fel?

Det funkar om jag först anropar inloggningen på WS-Servern och sedan anropar ServiceX... Hilfe!!!

/Lime

Medlem sedan juni 20022 599 inlägg

Lime skrev:

Någon som har någon bra idé om vad som blir fel?

Nej, ingen bra. Men om det nu funkar i ena fallet (browsern), men inte det andra (ServerXMLHTTP) så borde du väl på något sätt (sniffer, Paket-loggning) kunna ta reda på exakt vad skillnaden mellan de olika requestsen/headerna består i?

Har, för övrigt, en svagt minne av att min kollega brottades med ett liknande problem med ServerXMLHTTP för länge sen. Han gav upp och körde på socketnivå istället för att få mer kontroll.

700 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
566 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)