Jag vill med hjälp av FSO kunna kolla hur många filer ( bilder ) det finns i en viss katalog, sen när jag vet hur många filer det finns ska den automatiskt kunna byta bild var 6:e sekund
Någon som har någon idé om hur man ska gå tillväga??
4 svar · 249 visningar · startad av tronez
Jag vill med hjälp av FSO kunna kolla hur många filer ( bilder ) det finns i en viss katalog, sen när jag vet hur många filer det finns ska den automatiskt kunna byta bild var 6:e sekund
Någon som har någon idé om hur man ska gå tillväga??
Du får lägga till en meta-tagg i headern på sidan, som gör att sidan uppdateras var 6:e sekund. Sedan kör du en slumpbildsgenerator som slumpar fram en bild ur mappen var 6:e sekund. Sök på slumpa bilder. Meta-taggen:
<meta http-equiv="refresh" content="6" />
(Jag använder XHTML, om du inte gör det så tar du bara bort " /" i slutet så att det blir en vanlig HTML-tagg.)
Men slumpa är inte någon bra idé, jag har låt oss säga 5 bilder...
Första blden börjar när sidan har laddat, efter 6 sek ska den byta till bild 2 , sen efter 6 sek ska den byta te bild 3 osv. När den visat det 5:e bilden ska den hoppa ner till första bilden igen..
Kolla med FSO vilka bilder du har, skriv ut en array till ett javascript som sen sköter visandet av bilderna. Utan att ladda om sidan.
jomen det lät ju väldigt lätt :OO
problemet är nog att jag aldrig ens tittat åt ett javascript....