SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg Med följande kod kan de som använder IE5 logga in utan problem, men använder man IE6 så kommer man inte in:
SELECT userid, username, password FROM personnel WHERE StrComp(username,'" & strUsr & "',0) = 0
AND StrComp(password,'" & strPwd & "',0) = 0
Tar jag borrt StrComp-prylen så fungerar det dock för båda, så jag undrar förstås om IE6 inte har stöd för StrComp eller om jag gör någonting fel. Förmodligen är det det sistnämnda. :)
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Den kod du visar kan inte skilja beroende på webbläsare. Vad menar du med "kommer inte in"? Felmeddelande eller vad händer? Vad innehåller variablerna när du använder IE5 resp. IE6? Var kommer värdena ifrån / var skapas variablerna?
Troligen beror det inte på din SQL på serversidan utan mer troligt är att det är ett third-party cookie problem.
Sidan som inloggningen ligger i har en annan domän än frameset-filen. Det gör att IE6 med standardinställningar inte tillåter cookies från den sidan.
SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg
@nders skrev:
Den kod du visar kan inte skilja beroende på webbläsare. Vad menar du med "kommer inte in"? Felmeddelande eller vad händer? Vad innehåller variablerna när du använder IE5 resp. IE6? Var kommer värdena ifrån / var skapas variablerna?
Om inget recordset hittas visas ett meddelande typ "Felaktigt lösenord" och det är det som händer, trots att användaruppgifterna är korrekta. Använder man IE5 så fungerar det, enligt rapport från kunden.
Erik Juhlin skrev:
Troligen beror det inte på din SQL på serversidan utan mer troligt är att det är ett third-party cookie problem.
Sidan som inloggningen ligger i har en annan domän än frameset-filen. Det gör att IE6 med standardinställningar inte tillåter cookies från den sidan.
Några cookies används inte, och alla sidor ligger på samma server/domän så det kan inte bero på det.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
Skarre skrev:
Om inget recordset hittas visas ett meddelande typ "Felaktigt lösenord" och det är det som händer, trots att användaruppgifterna är korrekta. Använder man IE5 så fungerar det, enligt rapport från kunden.
Och resten av mina frågor?
@nders skrev:
Och resten av mina frågor?
Javisst ja. :)
@nders skrev:
Vad innehåller variablerna när du använder IE5 resp. IE6?
Tyvärr har jag ingen möjlighet att testa det eftersom jag har IE6 på den här burken.
@nders skrev:
Var kommer värdena ifrån / var skapas variablerna?
De kommer från ett inloggningsformulär: http://www.intek.se (klicka på intranet i övre högra hörnet).